Pressemeddelelse fra Dansk Mode & Textil
Dansk Mode & Textil (DM&T) har hidtil primært været branche- og arbejdsgiverorganisation for de danske producenter og engrosvirksomheder inden for tekstil, mode og livsstilsprodukter, men nu lancerer DM&T et nyt initiativ som skal favne de danske detailbutikker i mode- og livsstilsbranchen. Dermed får de mulighed for at melde sig ind i en ny brancheorganisation.
DM&T Detail, som er navnet på det nye initiativ, bliver en integreret del af DM&T, og giver tøj-, sko-, møbel-, lædervare-, interiør- og børnetøjsbutikker mulighed for at blive en del af brancheorganisationen. I DM&T Detail vil detailhandlerne få rådgivning, der hjælper dem med at imødekomme de udfordringer og udnytte de muligheder, butikkerne møder i dagligdagen, blandt andet med personlig juridisk rådgivning.
I spidsen for DM&T Detail står Jens Birkeholm, som har årelang erfaring fra organisationsverdenen med særligt fokus på detilhandel, hvor han igennem næsten 20 år var direktør i Dansk Detail. Han skal nu sikre, at detailhandlen bliver integreret i DM&T, og det glæder DM&T’s adm. direktør Thomas Klausen, at den nye satsning ligger i hænderne på så stor en kapacitet.
“Mode- og tekstilbranchen bidrager direkte med 42 mia. til det danske BNP og beskæftiger 52.000 mennesker i Danmark. Detailhandlen spiller en afgørende rolle i dette, og i DM&T har vi en ambition om at favne hele branchen, så DM&T Detail en er naturlig og central del af den ambition,” siger han og fortsætter:
“Jeg er meget glad for, at Jens har takket ja til at stå spidsen for denne satsning. Han kender branchen til bunds, og derfor har han alt, der skal til, for at sikre, at vi får integreret detailhandlen på bedste vis. I kombination med vores dygtige rådgivere er Jens garant for, at detailhandlen får kompetent, branchenær personlig rådgivning, og jeg glæder mig til at byde en masse butikker velkommen i DM&T.”
DM&T Detail vil sikre en stærk og levende detailhandel
Jens Birkeholm får titel af markedschef og har det daglige ansvar for DM&T Detail. Her vil de nye detailmedlemmer kunne få personlig rådgivning om blandt andet ansættelsesforhold, markedsføringsret og persondata, men det handler også om at sikre, at detailhandlen får de optimale rammevilkår, og derfor vil DM&T Detail også varetage branchens politiske interesser og sikre de rette uddannelsestilbud og kompetencer i branchen.
“Detailhandlen er en unik hjørnesten i erhvervslivet. Detailhandlen spiller en væsentlig rolle i stort set alle danskeres hverdag, og vi har behov for en stærk og levende detailhandel. Derfor vil DM&T også spille en aktiv rolle for at udvikle detailhandlen og være den sparringspartner, der både hjælper butikkerne med de daglige spørgsmål og sikrer den langvarige positive udvikling,” siger Jens Birkeholm.
Han var ikke et sekund i tvivl, da muligheden for at stå i spidsen for DM&T Detail bød sig.
“Detailhandlen er mit hjertebarn, og jeg kan ikke forestille mig noget bedre end at bidrage til at skabe de bedst tænkelige rammer for de danske butiksejere og deres ansatte. Derfor glæder jeg mig også helt afsindigt til at komme i gang med arbejdet i DM&T Detail,” afslutter Jens Birkeholm.
DM&T Detail gik i luften 1. maj, og dermed har interesserede butikker allerede nu mulighed for at melde sig ind. Alle virksomheder med hovedbranchekode inden for specialdetailhandlen kan melde sig ind.
Læs mere på
Kontakt:
Adm. direktør Thomas Klausen tlf.: 22220402 email: tk@dmogt.dk
Markedschef Jens Birkeholm email: jb@dmogt.dk
Presse- og kommunikationschef Simon Hansen tlf.: 40227222 email: sh@dmogt.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/rutineret-brancheprofil-i-spidsen-for-dansk-mode-textils-detail-satsning?releaseId=13650281
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **








