Pressemeddelelse fra Telia Danmark
I årets første kvartal leverer Telia Danmark et service-revenue resultat på 703 mio. danske kroner mod 677 mio. danske kroner i første kvartal 2021. Det er tredje kvartal i træk, at Telia rapporter om vækst i serviceomsætningen (YoY).
Driftsresultat (adjusted EBITDA) ender på 167 mio. danske kroner i Q1 mod 156 mio. danske kroner i første kvartal af 2021.
Den samlede kundebase er vokset til 1.627.000 sim-kort, hvoraf 1.360.000 er mobilkunder og 267.000 er IoT/M2M-løsninger. Sidstnævnte er vækstet med 13.000 i første kvartal – mens mobilbasen oplevede en nedgang på 6.000 sim-kort.
“Vores indsats for at bringe Telia Danmark tilbage på vækstsporet er igen reflekteret i vores resultater. I løbet af kvartalet har vi lanceret nye produkter og løsninger, som kunderne tager godt imod. Den positive udvikling i driftsresultatet er drevet af vores fortsatte arbejde med at simplificere og digitalisere forretningen, hvor vi blandt andet afvikler legacy-netværk og -systemer. Samlet set leverer vi et godt resultat for kvartalet med fortsat fremdrift i overensstemmelse med vores treårs-strategi”, siger Petr Cermak, CEO i Telia Danmark.
Som led i Telias ambition om at blive familiernes førstevalg inden for mobiltelefoni, internet, tv- og streamingløsninger, øgede Telia i marts porteføljen af attraktive streamingløsninger med , som Telia-kunder tilbydes til en favorabel pris.
På erhvervsområdet har Telia lanceret , der er baseret på anonymiseret og aggregeret bevægelsesdata fra Telias mobilnetværk. Værktøjet giver by- og miljøplanlæggere mulighed for at måle og benchmarke CO2-udledningen fra forskellige ruter og transportformer samt opstille handlingsplaner for at reducere den trafikrelaterede CO2-udledning på den mest økonomisk effektive måde.
Nøgletal | Q1 2021 | Q1 2022 |
Service Revenue | 677 MDKK | 703 MDKK |
Adjusted EBITDA | 156 MDKK | 167 MDKK |
Telia Danmark er organiseret som filial under Telia Company. Derfor aflægges Telia Danmarks regnskab fra Stockholm og i svenske kroner. De ovenstående beløb er omregnet til danske kroner. Det samlede Q1 2022-resultat for Telia Company er tilgængeligt på .
Kontakt:
Kommunikationschef Mads Houe tlf.: 28 27 01 71 email: mads.houe@teliacompany.com
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/q1-2022-telia-danmarks-serviceomsaetning-vaekster-for-tredje-kvartal-i-traek?releaseId=13649790
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **








