PRM / Hjertesagen får støtte gennem sponsoraftale med OK

    Pressemeddelelse fra OK

    Hjerteforeningen kæmper for det hjerte, der slår i os alle. Mange af energiselskabet OK’s kunder har et hjerte, der banker for samme sag, og derfor støtter de Hjerteforeningen, når de tanker. Det har netop udløst en check på 53.788 kroner gennem Hjerteforeningens sponsoraftale med OK.

    “Vi er rigtig glade for vores samarbejde med OK. Det giver vores medlemmer og øvrige støtter mulighed for at bakke op om den livsvigtige hjertesag på en nem og involverende måde, ” siger Tim Boye Jensen, som er Erhvervspartnerskaber i Hjerteforeningen

    Koster ikke ekstra at tanke

    Aftalen er simpel. Man kan støtte Hjerteforeningen med fem øre for hver liter, man tanker hos OK. Det koster ikke ekstra at tanke, da det er OK og selskabets forhandlere, som betaler støtten. Man skal bare huske at melde sit OK-kort, sin OK-app eller ApplePay til Hjerteforeningens sponsoraftale. Så giver OK støtten, uanset hvordan betalingen sker.

    Hjerteforeningen får fem øre ekstra for den samme liter, hvis bilisten desuden køber el hos OK. Og som noget helt nyt kan man støtte med yderligere fem øre pr. liter, hvis man også har mobiltelefoni hos OK. På den måde kan bilister støtte Hjerteforeningen med i alt 15 øre for hver liter brændstof.

    På grund af coronaen har mange organisationer og foreninger gennem de seneste to år haft sværere ved at rejse penge til deres samfundsnyttige arbejde. Derfor har OK ekstraordinært valgt at forhøje alle donationer med 30 procent. Det betyder, at Hjerteforeningen i stedet for en sponsorcheck på 41.375 kroner kan se frem til hele 53.788 kroner i støtte.

    OK støtter foreningslivet

    OK har gennem mange år støttet det lokale, danske foreningsliv. Støtten går til forskellige foreninger, lige fra sportsklubber til spejdere og mange andre, som tager ansvar og gør en forskel i nærmiljøet, på landsplan eller internationalt. OK støtter foreningslivet, fordi virksomhedens tankstationer mange steder spiller en vigtig rolle i lokalsamfundet. Derfor har det altid virket naturligt for OK at støtte den frivillige indsats og sammenholdet i foreningerne.

    “Lige nu har mere end 2400 meget forskellige organisationer og foreninger en sponsoraftale med OK. Vi er meget stolte af vores engagement i det danske foreningsliv, og vi ved, at vores sponsorater er en stor hjælp for de mange ildsjæle, som hver dag yder en stor indsats og gør en forskel for andre, ” siger Steffen Toft Spiele, ESG & Sustainability Partner hos OK.

    Kontakt:

    Bjarne Jensen
    Ekstern journalist og kommunikationsmedarbejder, OK
    post@bjarnejensen.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/hjertesagen-far-stotte-gennem-sponsoraftale-med-ok?releaseId=13647928

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **