PRM / Lidl vinder sag om Valget er dit-kampagne

    Pressemeddelelse fra Lidl Danmark

    “Vi er glade for, at Vestre Landsret har givet os fuldt ud medhold i alle sagens punkter, og at retten har fastslået, at kampagnen var en reklame, som er helt i overensstemmelse med alle gældende nationale og internationale markedsføringsregler. Det betyder, at Lidl fortsat og som hidtil kan give kunderne valget mellem stærke mærkevarer og Lidls egne stærke mærker. Vi overvejer hele tiden, hvilke kampagner vi gerne vil vise til danskerne, og måske tager vi Valget er dit-kampagnen op igen”, siger Rasmus Pape, der er indkøbsdirektør i Lidl.

    Sagen om kampagnen tog sin begyndelse i 2017, hvor Lidl satte sin Valget er dit-kampagne i søen.

    Baggrunden for kampagnen var, at kæden ønskede at sætte fokus på bredden i sit varesortiment og oplyse kunderne om, at Lidl forhandler både private label-produkter og mærkevareprodukter, i modsætning til den gængse opfattelse af Lidl.

    Budskabet i kampagnen faldt ikke i god jord hos MLDK (Mærkevareleverandørerne), som valgte at sagsøge Lidl, da de mente, at kampagnen stred mod markedsføringslovens regler.

    Sø & Handelsretten frikendte i 2019 Lidl i to ud af fem forhold, og Lidl valgte at anke dommen for også at få medhold i de sidste tre forhold.

    Vestre Landsret valgte i dag at give Lidl medhold i samtlige punkter, hvilket man er yderst tilfreds med i dagligvarekæden.

    Kontakt:

    Thomas Sejersen tlf.: 76 35 00 10 email: presse@lidl.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/lidl-vinder-sag-om-valget-er-dit-kampagne?releaseId=13643833

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **