Pressemeddelelse fra Nuuday
Nuuday afsluttede året 2021 med fremgang. Service revenue voksede med 1,4% ifht. Q4 2020, og den positive udvikling følger i halen på et Q3, der også bød på vækst i service revenue ifht. Q3 2020. Den positive tendens var i Q4 særligt baseret på omsætningsfremgang for mobility services, som voksede med 6,8% i forhold til Q4 2020.
“Vi er i 2021 begyndt at eksekvere på de første faser af Nuuday’s betydelige transformation. Jeg er derfor tilfreds med at se, at vi er lykkedes med at stabilisere både kundebasen og indtjeningen i løbet af Q4”, lyder det fra Nuuday CEO, Jon James.
For første gang i mange kvartaler oplevede Nuuday nettotilgang i antallet af omsætningsgenererende enheder (RGU[1]), der voksede med 28.000 fra Q3 til Q4 på tværs af forretningssegmenter. Denne udvikling blev ikke mindst drevet af vækst inden for højhastighedsbredbånd, der voksede med 14.000 RGU’er i takt med, at Nuuday har fået adgang til fibernettet i flere forsyningsområder og nu kan tilbyde alle kerneprodukter på alle de store fibernet. Overgangen fra produkter baseret på modne teknologier til produkter baseret på fremtidssikrede teknologier fortsatte taktfast i Q4, hvor 74,2% af RGU’erne var baseret på fremtidssikrede teknologier, mens det i Q3 kun var 73,7%.
“Vi har oplevet et kvartal med positiv nettotilgang i antallet af RGU’er på tværs af forretningssegmenter for første gang i mange kvartaler. Samtidig har vi nu tre fjerdedele af vores RGU’er baseret på fremtidssikrede teknologier, og det skaber et stærkt fundament for fremtidig vækst”, udtaler Nuuday CEO, Jon James.
EBITDA faldt til 378m DKK i overensstemmelse med forventningerne, hvilket var drevet af højere omkostninger til indholdsrettigheder og den fortsatte omstilling fra DSL til fiber.
I Q4 påbegyndte Nuuday en stor IT-transformation, hvor der investeres betydelige beløb i at erstatte alle Nuuday’s IT-platforme og -systemer for at skabe fremtidens Nuuday som en strømlinet og kundefokuseret digital tjenesteudbyder. Q4 markerede også den sidste fase af opsplitningen af TDC Group, hvorefter Nuuday fra årsskiftet er påbegyndt tilværelsen som selvstændig tjenesteudbyder med egen bestyrelse.
“Jeg er forventningsfuld med hensyn til den ambitiøse transformationsrejse, vi nu har igangsat. Vi vil være en effektiv digital tjenesteudbyder og levere de bedste løsninger og den bedste service til danske husholdninger og virksomheder”, siger Nuuday CEO, Jon James.
[1] Henviser til antallet af kundeforhold, der genererer omsætning.
Kontakt:
Emil Lohse email: emlo@nuuday.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/nuuday-afsluttede-2021-med-vaekst-i-service-revenue-for-andet-kvartal-i-traek-og-med-nettotilgang-i-omsaetningsgenererende-enheder-rguer-for-forste-gang-i-mange-kvartaler?releaseId=13643491
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **








