PRM / Tysk bæredygtighed sætter dagsordenen i Danmark

    Pressemeddelelse fra Escalate ApS

    Forbrugere på verdensplan ønsker i høj grad at handle med miljøbevidste virksomheder, som har fokus på bæredygtighed og tager et socialt ansvar for klimaet. Det dokumenterer en analyse foretaget af PwC, hvor 55 procent af de globale forbrugere tilkendegiver, at de bevidst køber klima- og miljøvenlige produkter.

    Det tal står i stærk kontrast til en dansk køkkenbranche, hvor udbuddet af netop bæredygtige og klimavenlige løsninger og produkter er en mangelvare. Faktum er, at kun få køkkenfirmaer går forrest med en egentlig bæredygtig dagsorden.

    Ét af de få, der gør, er det tyske køkkenfirma Rotpunkt. I Danmark tilbyder de som det eneste køkkenfirma en køkkenserie, der lever op til Svanemærkets seneste kriterier for certificering, og på baggrund af deres grønne og bæredygtige profil er de netop blevet håndplukket til at levere mere end 500 køkkener til et af verdens mest ambitiøse boligbyggerier i Danmark, UN17 Village.

    Rotpunkts skandinaviske direktør, Morten Skjødt, oplever de danske boligejere som særdeles klimabevidste, hvilket afspejler sig i kravene til de produkter, de køber.

    “Bæredygtighed er helt centralt, når forbrugerne køber produkter. Det mærker vi hos Rotpunkt, og vi bifalder det stigende fokus, der er kommet på miljø og klima. Det inspirerer os til hele tiden at arbejde med tiltag og løsninger, der kan bidrage til en bæredygtig fremtid med den grønne omstilling i fokus,” siger Morten Skjødt og tilføjer:

    “Samme indstilling burde gå igen hos alle aktører i vores branche.”

    Grund til stolthed

    Miljømærkning Danmark, der står for certificeringen med Svanemærket, peger på tyske Rotpunkt som en af de førende spillere på det danske marked for bæredygtige køkkenløsninger.

    “Svanemærket evaluerer og strammer løbende kravene til de enkelte produktgrupper – og Rotpunkts Greenline køkkenelementer er de første produkter, der har dokumenteret, at de opfylder Svanemærkets nyeste kriterier for møbler og inventar,” siger Miljømærkning Danmarks direktør, Martin Fabiansen.

    Også NREP, entreprenøren bag UN17 Village, mener, at tyske Rotpunkt skiller positivt ud blandt de danske køkkenforhandlere.

    “Når vi kigger på Rotpunkt og deres bæredygtige ambitioner, kan vi konkludere, at der er handling bag deres ord. Og på baggrund af data kan vi konkludere, at deres arbejde har en positiv indvirkning på eksempelvis det sunde indeklima og den CO2-neutrale produktion, hvilket har været vigtigt for os,” siger Nicole Van Der Star, investment developer hos NREP.

    Kontakt:

    Pressekontakt:
    Morten Skjødt
    Skandinavisk direktør, Rotpunkt
    Tlf.: 2222 5400
    Mail: ms@rotpunkt.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/tysk-baeredygtighed-saetter-dagsordenen-i-danmark?releaseId=13642783

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **