Pressemeddelelse fra Columbus
Pilgrim er en virksomhed med store vækstplaner, som har brug for IT-systemer der kan støtte op om den digitale transformation, som virksomheden skal igennem:
“Vores vækstplan er den ultimative årsag til, vi skal ind og opgradere vores digitale systemer, herunder selvfølgelig ERP-systemet. Vi stiller ganske store krav til den struktur, vi går efter. Skalerbarheden og kædedriften er ting som vi kommer til at arbejde endnu mere med. Vi forventer at fordoble vores omsætning indenfor 3-4 år“, fortæller Søren Christensen, Økonomi og Drift Direktør hos Pilgrim.
For at nå denne store ambition kræver det sammenhængende systemer, digitale forretnings- og salgsløsninger, der giver kunderne bedre købsoplevelser:
“Vi vil gerne give en stærkere købsoplevelse for vores kunder via omnichannel, men for at vi kan nå dertil, kræver det ikke kun en IT-implementeringspartner, men også en sparringspartner, der kan hjælpe os med systematisere og give os et overblik over den digital rejse, vi nu gerne vil starte. Med Columbus kan vi sammen fokusere på drømmene, og via en afklarende prepare-fase, hvor vi lavede en deep-dive på vores nuværende løsninger og idéer, kom vi frem til et detaljeret digital roadmap“, siger Morten Braas Wonsild, IT-Ansvarlig hos Pilgrim.
Pilgrim og Columbus har sammen udarbejdet et veldefineret roadmap der rækker 3 år frem i tiden:
“I vores indledende dialog med Pilgrims ledelse blev det hurtigt klart, at vi var nødt til at prioritere projekterne, da mængden af initiativer og aktiviteterne var omfattende. Hvor gerne vi end ville realisere alt her og nu, måtte vi erkende at det ikke er muligt. Med dette in mente valgte vi at sikre det bedst mulige fundament for den videre færd”, siger Stig Birger Madsen, Retail Market Manager hos Columbus Danmark.
Den 1. oktober 2022 går Pilgrim live på Microsoft Dynamics 365 Finance and Supply Chain. Pilgrim løftes fra traditionel AX 2012 til en cloudbaseret platform, med fokus på mest mulig anvendelse af standard funktionalitet i hele forsyningskæden – fra lager over hovedkontor til butikkerne:
“Den cloudbaseret platform sikrer en understøttelse af omnichannel og med det, tager Pilgrim det første skridt for at skabe bedre kundeoplevelser. Pilgrim forventer også at implementere RFID for bedre indsigt af vareflowet. Ligeså vigtigt for Pilgrim er at blive organisatoriske parate til at håndtere de løbende opdateringer, der altid skal holde Dynamics 365-løsningen velkørende med seneste funktionalitet“, fortæller Stig Birger Madsen, Retail Market Manager hos Columbus Danmark.
Også Columbus’ topledelse ser frem til at fortsætte det gode partnerskab med Pilgrim:
“Pilgrim er ikke blot et kendt dansk retail-brand, men også en stærk familieejet virksomhed med passion og autenticitet, ikke kun for deres smykker men også for deres medarbejdere. Vi kan derfor ikke været andet end at være stolte over, at Pilgrim igen vælger Columbus som partner“, siger Marianne Woldbye Tholin, Senior Vice President for Columbus Danmark.
Kontakt:
Corporate Communication Director Tine Rasmussen tlf.: +45 29690677 email: TRA@columbusglobal.com
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/columbus-skal-hjaelpe-pilgrim-med-at-give-deres-kunder-den-bedste-kobsoplevelse?releaseId=13638852
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **