Pressemeddelelse fra viggo
At runde bruger nummer 100.000 er for mange app-virksomheder en våd drøm og er noget, som Viggo længe har drømt om.
“Det vidner om, at der er behov for et produkt som Viggo. At folk har manglet et mere klimavenligt alternativ og en bedre service. Min første, store milepæl i Viggo har været at nå de 100.000 brugere. Jeg har faktisk skrevet det ned hver morgen som motivation over en periode. Så for mig personligt er det også virkelig stort,” siger Head of Marketing i Viggo, Anne Clara Laugesen.
Og hvorfor så mange benytter Viggo som sin foretrukne taxi-transport, er der ifølge Anne Clara Laugesen flere grunde til.
“Vi leverer jo en bedre service og et mere klimavenligt produkt end vores konkurrenter gør – og til nogenlunde samme pris. I virkeligheden synes jeg jo egentlig, at det er en no-brainer – men folk skal jo også kende til os. Derfor har vi også gjort meget ud af at markedsføre os som et nyt, bedre alternativ, der er drevet af både vores purpose og af at levere mere end bare transport,” siger Anne Clara Laugesen.
Også Viggo CEO, Kenneth Herschel, er beæret over at have ramt de 100.000 brugere.
“Det er en kæmpestor milepæl for os, og det betyder, at vores brugere kan lide vores produkt. Navnet Viggo er på 100.000 menneskers læber og vores app ligger på 100.000 mobiler,” siger Kenneth Herschel.
Viggo blev lanceret i september 2019, og siden er det kun gået stærkt for virksomheden. Der har været udfordringer i form af en pandemi og omvendt lykkelige stunder i form af glade, loyale kunder. Derfor betyder de 100.000 brugere mere end bare et tal.
Viggo får ugentligt 1000 nye brugere. Et tal, som Kenneth Herschel også er rigtig stolt af. Især fordi, Viggo i øjeblikket bruger rundt regnet nul kroner på markedsføring.
“Alle vores brugere kommer lige nu af anbefalinger fra andre. Så det er et stort skulderklap til os, at der er 1000 mennesker, der hver uge downloader vores app, fordi de har hørt om den fra en anden,” siger Viggos CEO.
Den næste milepæl for Viggo er klar. Det er at ramme en million brugere.
“Nu har vi jo lykkedes med snart at ramme 100 biler i København, og det er vi enormt stolte af. Næste mål er at ramme 100 biler i Oslo og derudover åbne op i et nyt land,” siger Kenneth Herschel.
Viggo lancerede i København i september 2019 og siden da har Viggo vokset sig på tværs af landegrænser og er blevet en international start-up. I august 2021 blev det nemlig muligt for borgere i Norges hovedstad at booke en Viggo.
Om Viggo:
- Viggo har 70 biler i Storkøbenhavn
- Viggo udvidede i 2021 til Oslo
- Viggo er den eneste kørselstjeneste i Danmark, der udelukkende kører i elbiler
- Viggo har indtil videre sparet klimaet for omkring 200 ton CO2
- I april lancerede Viggo sit eget energiselskab, Viggo Energy, som opstiller lynladere
Kontakt:
For alle pressehenvendelser, send venligst en email til press@viggo.com
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/viggo-runder-100000-brugere?releaseId=13638450
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **