PRM / App til tankstationen rydder bordet ved ‘web-EM’

    Pressemeddelelse fra OK

    OK’s app vandt onsdag aften to priser ved The Lovie Awards 2021, nærmere bestemt i katergorierne juryens pris og ‘peoples voting’ prisen. Appen gør det muligt for kunden at åbne en benzinstander, starte en bilvask og parkere i alle større byer i Danmark. Derudover har appen en række features, fx rutevejledning til nærmeste tankstation, overblik over forbrug og mulighed for at tilknytte flere forskellige betalingsmidler.

    Høster frugterne af digital strategi

    Ifølge Jens Engelbrett, Digital chef i OK, er priserne endnu et eksempel på, at OK virkelig er begyndt at høste frugterne af selskabets digitaliseringsstrategi fra 2014. Mange kunder benytter sig i dag af appen som betalingsmiddel, og de to priser ved Lovie Awards er en kæmpe anerkendelse af ‘løsningen’, lyder det.

    “Vi er selvfølgelig meget glade for de to priser ved Lovie Award. Det svarer jo til europamesterskabet for os, der arbejder med digital udvikling til dagligt. Vi er især stolte af, at vi både har fået hæder af juryen og af brugerne,” siger Jens Engelbrett og hæfter sig også ved, at en stadig større del af OK’s transaktioner sker via appen:

    “Når man er first mover på digitale løsninger, er man altid spændt på, hvordan brugerne tager løsningen til sig. Og vi må bare konstatere, at siden appen blev lanceret, er dens popularitet kun gået én vej, og det er op. Sidste år steg antallet af nye, aktive brugere med 20 procent, og der foretages mange tusinder daglige transaktioner med appen,” uddyber Jens Engelbrett.

    Hvorfor oplever OK’s app denne prisregn, tror du?


    “Det er også ret vildt. Men OK opererer hovedsageligt på generiske markeder, hvor produktet ikke adskiller sig synderligt fra konkurrenternes. Med appen har vi ramt plet og differentierer os med en meget friktionsfri kundeoplevelse. Det er en nem, brugervenlig betalingsløsning, som konkurrerende virksomheder har svært ved at kopiere, og som vi samtidig videreudvikler hele tiden til gavn for bilisten,” siger OK’s Jens Engelbrett.

    Nyeste feature er e-mobilitet

    Næste skridt er at binde OK’s store satsning på e-mobilitet sammen med appen.

    “Vi vil løbende udvikle appen og tilbyde funktioner, brugerne efterspørger. Flere bilister vælger i dag at købe en elbil eller en plug-in hybrid, og i OK investerer vi et trecifret millionbeløb i e-mobilitet og i etablering af ladestandere. Det skal appen selvfølgelig også afspejle, og derfor er muligheden for at oplade sin bil via appen seneste skud på stammen, siger Jens Engelbrett.

    Fakta om OK’s app:

    • OK’s betalingsapp blev som den første på markedet lanceret i 2015. Brugere af appen kan med få tryk på smartphonen åbne såvel benzinstander som vaskehal samt vælge og betale for parkering igennem appen. Det er muligt at tilknytte flere betalingskort samt sit Coop-kort til appen, ligesom man også kan koble sine køb sammen med en af OK’s sponsoraftaler med lokale klubber/foreninger.
    • Appen er udviklet i et samarbejde mellem OK og det danske app-bureau Shape og har siden sin lancering i 2015 vundet følgende priser: Danish Digital Award i 2018, German Design Award 2019 og nu altså to Lovie Awards
    • OK’s app: www.lovieawards.com og www.ok.dk/privat/produkter/appen

    Kontakt:

    Kommunikationschef Rasmus Boserup tlf.: 2213 8601 email: rabo@ok.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/app-til-tankstationen-rydder-bordet-ved-web-em?releaseId=13636667

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **