PRM / Norlys og Coolshop – forsøger i partnerskab at gøre det tæt på umulige muligt

    Pressemeddelelse fra Norlys

    -Ved vores allerførste møde med Coolshop, skulle vi drøfte eventuelt partnerskab og var hurtigt enige i det tæt på umulige i denne opgave. Lige så hurtigt blev vi enige om, at vi gerne ville tage udfordringen op sammen. Udfordringen består i, at kampagnens succes er afhængig af, at folk aktivt skal tage handling – og dette på baggrund af en online-reklame. Og vi ved bare, at det kan være meget svært at få folk til at foretage de ekstra klik, der skal til for at benytte sig af tilbuddet. Særligt når man har med noget at gøre, der trods alt har så lidt interesse som et elselskab, siger Thomas Dezhkam, der er Senior Director for Commercial Management ved Norlys Energi.

    Når Norlys og Coolshop alligevel vælger dette kampagne-format, er det i en erkendelse af, at også kundernes tilgængelighed – for manges vedkommende – er digitaliseret. Med en øget digitalisering er det naturligt at vælge nye veje – også i mødet med kunderne.

    Et umage makkerpar

    Det kan umiddelbart lyde som et umage makkerpar; en energikoncern med dybe rødder og en yngre onlineforretning. Men de er enige i, at deres to virksomheder supplerer hinanden utroligt godt. Hvor Coolshop er sprudlende og hurtig, er Norlys en smule mere eftertænksomme. Og Coolshop har en mere kæk tilgang i mødet med deres kunder:

    -Partnerskabet med os har betydet, at Norlys måtte afvige lidt fra deres traditionelle kommunikation, også fordi vi sammen sigter efter en yngre målgruppe end Norlys har for vane at kommunikere til. Jeg ved, de har været udfordret af vores facon. Vi er lidt den frække dreng i klassen. Men jeg synes faktisk, at vi er endt et godt sted og har fået skabt en kampagne med et fælles glimt i øjet, siger Jacob Risgaard fra Coolshop.

    Kampagnen

    På de forskellige sociale medier kan man netop nu opleve frontfigurerne Kasper og Danny, der inviterer os med i sjove scenarier. Kernen i kampagnen er for Norlys at invitere flere elkunder ind i Norlys, mens Coolshop kan give Norlys’ nye kunder et gavekort på 500 kr.

    -Det har været en sjov og utroligt spændende proces, fordi vi jo har skullet finde fælles grund og gennem en anden kanalstrategi, end vi i Norlys normalt ville benytte, nå frem til kunder, vi ikke hidtil har henvendt os så direkte til. Men helt grundlæggende vil både Coolshop og vi jo det samme: vi vil ud til kunderne med gode tilbud, og her har vi fundet en fælles platform at arbejde ud fra, slutter Thomas Dezhkam.

    Information om Coolshop

    Coolshop er Skandinaviens største webshops med mere end to millioner kunder i Norden.

    Med godt 40.000 forskellige varer leverer vi underholdning, leg, livstil og oplevelser, der gør mennesker glade i både ind- og udland. Vores kunder er glade, fordi vi er hurtige, billige og venlige. Det er i virkeligheden meget enkelt. Det er det, der er så cool.

    Coolshop har hovedkontor i Nørresundby, kontor i København samt lokale kontorer i Sverige, Tyskland og Island og beskæftiger +600 medarbejdere.

    Kontakt:

    Medstifter af Coolshop; Jacob Risgaard, +45 5124 3342, jacob@coolshop.com

    Kommunikationspartner ved Norlys; Mette Madsen Dam, metdam@norlys.dk, +45 2086 5161

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/norlys-og-coolshop-forsoger-i-partnerskab-at-gore-det-taet-pa-umulige-muligt?releaseId=13635875

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **