Pressemeddelelse fra Telia Danmark
Telia Danmarks service revenue var på 715 mio. danske kroner i tredje kvartal, hvilket er 2,2% mere end i Q3 2020 (like-for-like). EBITDA-overskuddet falder til 175 mio. danske kroner fra 197 mio. danske kroner sidste år.
“Vi har sat en tydelig position for Telia, der skal være familiernes førstevalg inden for mobiltelefoni, internet, TV- og streamingløsninger, og har senest føjet Netflix og discovery+ til vores underholdningstilbud. Samtidig har vi relanceret Call me, med et tydeligt fokus på billig og enkel mobiltelefoni, så vores to forbrugerrettede brands nu står skarpt i markedet. På erhvervsområdet oplever vi stor interesse for bl.a. IoT-løsninger til optimering af forsyningssektoren og logistikbranchen, hvor vi p.t. oplever god vækst”, siger Petr Cermak, Acting CEO i Telia Danmark, og fortsætter:
“Samlet set vokser vores mobilbase med 3.000 abonnementer i løbet af kvartalet mens vi løfter indtjeningen med 2,2% sammenholdt med sidste år. Det viser, at Telia Danmark har den rigtige strategi for de kommende år, som vi nu skal fokusere og accelerere yderligere”.
Vækst inden for både mobil og IoT
Telias kundebase er vokset til 1.603.000 sim-kort, der fordeler sig på 1.360.000 mobilkunder og 243.000 IoT/M2M-enheder. Telia har således øget mobilbasen med 3.000 sim-kort mens IoT-basen vokser med hele 58.000 sim-kort i løbet af kvartalet.
“Vi fortsætter med at modernisere mobilnetværket, for at kunne tilbyde størstedelen af danskerne lynhurtigt 5G ved udgangen af 2022. Ved udgangen af tredje kvartal har vi opgraderet 500 mobilmaster med 5G-mobilteknologi og samtidig øget 4G-kapaciteten. Vi er dermed godt på vej mod årets mål om at opgradere 1.000 mobilsites i løbet af 2021, som er giver et væsentligt løft af den vigtige digitale danske infrastruktur”, slutter Petr Cermak.
NØGLETAL | Q3 2020 | Q3 2021 |
Service Revenue | 695 mio. dkk | 715 mio. dkk |
EBITDA | 197 mio. dkk | 175 mio. dkk |
Telia Danmark er organiseret som filial under Telia Company. Derfor aflægges Telia Danmarks regnskab fra Stockholm og i svenske kroner. De ovenstående beløb er omregnet til danske kroner. Det samlede Q3 2021-resultat for Telia Company er tilgængeligt på
.Kontakt:
Pressechef Mads Houe tlf.: 28 27 01 71 email: mads.houe@teliacompany.com
Kommunikationskonsulent Jeppe Funder tlf.: 28 27 02 30 email: jeppe.funder@teliacompany.com
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/telia-oger-kundebasen-og-indtjeningen-i-tredje-kvartal-2021?releaseId=13633573
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **