Pressemeddelelse fra Det Danske Spejderkorps
Danmarks største outdoorkæde er kendt for at sælge udstyr til eventyr. Men de færreste er klar over, at kæden ejes af spejderne i Det Danske Spejderkorps.
Når du køber grej i Spejder Sport, bidrager du derfor til, at børn og unge får oplevelser, de kan bruge resten af livet. Dén historie har hidtil været ukendt for mange danskere, og derfor lancerer Spejder Sport og Det Danske Spejderkorps sammen en kampagne, som skal sætte streg under det fælles ejerskab.
En klar tanke på fremtiden
Både Spejder Sport og Det Danske Spejderkorps har en klar tanke på fremtiden, fortæller John Lange, som er direktør i Spejder Sport:
“Målet med Spejder Sport er at sikre en attraktiv forretning for spejdere såvel som friluftsentusiaster, og med 75 års erfaring i rygsækken er vi stolte af, at vi i dag står som Danmarks største outdoorkæde. Vores kunder handler selvfølgelig i butikken, fordi de får god vejledning og det bedste udstyr. Men for os er det også essentielt, at overskuddet fra forretningen går til at skabe endnu flere modige børn og unge i Det Danske Spejderkorps. Det gør medarbejderne stolte og kunderne glade.”
Når de fleste i ejerkredsen kun er 10 år gammel, så er tanken på fremtiden vigtig. Spejder Sport har derfor stort fokus på bæredygtig udvikling for en bedre verden, fortæller John Lange:
“For os er naturen ikke kun noget, vi elsker, men også noget vi selvfølgelig passer på. Vi har været her i flere generationer og skal være her i mange generationer fremover. Derfor sælger vi kvalitetsudstyr, der er fremstillet til at holde, med mindst muligt brug af skadelige stoffer, og vi har fokus på at nedbringe vores miljøpåvirkning. Derfor arbejder vi også med flere af FN’s verdensmål. Det er ikke altid enkelt, men når ens ejere er 10 år gamle børn, så er arbejdet med at gøre vores virksomhed og udstyr mere bæredygtigt helt naturligt.“
Udvikler børn gennem naturen
Danskernes interesse for friluftsliv er de seneste år steget markant. Interessen ses blandt andet ved, at Spejder Sport langer flere og flere rygsække, kompas og soveposer over disken. Samtidig bliver flere og flere børn og unge spejdere i landets mere end 400 spejdergrupper, hvor Det Danske Spejderkorps det sidste år har oplevet en medlemsfremgang på hele 8 %. Og det er en udvikling, som spejderchef Mathias Faaborg er rigtig glad for:
“Det er fedt, at børn og unge vil ud. De vil mærke pulsen, roen og naturens elementer på egen krop, og de vil jagte de helt store oplevelser, som friluftslivet har givet danskerne i generationer. Man kan sige, at Spejder Sport er vejlederen til de her oplevelser, og spejderen herefter er tourguiden, der får dem til at ske i naturen.“
Mathias Faaborg er heller ikke i tvivl om, hvor den helt store fællesnævner ligger for Det Danske Spejderkorps og Spejder Sport:
“Både Spejder Sport og alle vores spejdere elsker naturen. Det er her, vi kan fare vild og finde vej igen, og det er her, vi får våde sokker og tænder et bål for at tørre dem. Det er i naturen, at vi udvikler børn, unge og voksne gennem stærkt kammeratskab og store oplevelser. Spejder Sport og Det Danske Spejderkorps har det samme mål for øje, og det er selvfølgelig også derfor, at vi er rigtig stolte af, at vores ejerskab af Danmarks bedste og største outdoorkæde ikke kun bidrager til spejderarbejdet økonomisk.”
Kontakt:
Kommunikationschef Peter Tranevig tlf.: 23 29 33 62 email: pt@dds.dk
Kommunikationskonsulent Sara Schou Holm tlf.: 81 88 42 82 email: ssh@dds.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/danmarks-storste-outdoorkaede-har-36000-stolte-ejere-og-de-fleste-er-10-ar-gamle?releaseId=13630039
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **