Pressemeddelelse fra Topdanmark A/S
Topdanmark er blandt de første til at introducere et reelt onlinesalg af forsikringer til erhvervskunder.
På
kan virksomheder nu købe pakker med samtlige forsikringer, der er behov for, når man driver virksomhed, blandt andet arbejdsskade-, retshjælps- og ansvarsforsikring, og så er der mulighed for at tilkøbe fx cyberforsikring.“Efter få klik har man en aktiv dækning, og vi regner med, at det bliver en gamechanger på erhvervsmarkedet. Det kan lyde banalt, at vi nu sælger online, men det har ikke været udbredt herhjemme, specielt ikke for erhvervskunder. Det skal og vil vi lave om på,” siger Monica Diaz, koncerndirektør for Landbrug & Erhverv i Topdanmark.
“Vi oplever, at mindre virksomheder hellere vil bruge tid på at drive deres forretning og betjene kunder fremfor administrative opgaver. Nu kan de købe forsikringer lige præcis på den tid af døgnet, der passer dem bedst,” siger hun.
Handler på et åbenlyst behov
I første omgang bejler Topdanmark til virksomheder med op til fem ansatte og brancher, hvor man typisk arbejder på kontor, fx konsulenten, revisoren, freelanceren mv. Det er en målgruppe, der allerede foretager det meste online.
“Vi handler på et åbenlyst behov. Nogle af de travleste mennesker i Danmark er selvstændige og mindre erhvervsdrivende, og coronapandemien har accelereret vores digitale købsadfærd og skabt nye forventninger til, hvad der kan klares fra computeren,” siger Monica Diaz.
Ambitionen er, at minimum 1 ud 4 erhvervskunder i målgruppen køber deres forsikringer online i løbet af få år. Topdanmark ser et oplagt potentiale for, at segmentet skal udgøre en stadig større del af selskabets samlede portefølje på flere end 100.000 landbrugs- og erhvervskunder.
“Opskriften på succes er at gøre det nemt, fx ved på forhånd at tage valg for kunden. Det stiller krav til, at vores løsninger er intuitive og transparente. Vi skal nu høste flere værdifulde erfaringer, før vi for alvor ruller det ud til flere brancher og virksomhedstyper,” siger Monica Diaz.
“Vi har en strategi om, at vi skal være præcis dér, hvor kunden foretrækker at interagere med os,” siger hun.
Selvom salget foregår online, så er der fortsat mulighed for at rådgivning. Undervejs i salgsflowet kan kunder angive, at de ønsker at blive kontaktet af Topdanmarks rådgivere.
Hidtil har Topdanmark, ligesom flere andre selskaber, haft et enkelt onlineprodukt til erhvervskunder eller en ‘ring mig op’-skabelon, der kunne udfyldes på hjemmesiden.
//
Onlinesalg til virksomheder
Selvstændige og små virksomheder med op til fem ansatte kan nu købe en forsikringspakke online, hvor samtlige nødvendige dækninger indgår
Basis forsikringspakken består af den lovpligtige arbejdsskadeforsikring, erhvervs- og produktansvarsforsikring, forsikring af inventar og varer ved brand, tyveri og vandskade samt netbanksforsikring
Virksomheder kan også tilvælge fx sygedriftstabsforsikring og cyberforsikring
Det er også muligt for virksomheder at tilvælge en pensionsordning
Oplysninger fra offentlige registre som virk.dk indlæses og udfyldes automatisk
Med udgangspunkt i en beregner og et simpelt bestillingsflow kan virksomheder få en pris og købe online på under ét minut
Kontakt:
Pressechef Troels Karlskov email: tkj@topdanmark.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/hver-fjerde-mindre-virksomhed-skal-kobe-forsikringer-100-online-hos-topdanmark?releaseId=13624567
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **