Pressemeddelelse fra Ritter Sport
At gemme slik fra venner og familie er et overraskende udbredt fænomen. En amerikansk undersøgelse fra 2019 viste, at halvdelen af de adspurgte havde gemt deres slik eller chokolade fra venner og familie. Den indsigt har fået Ritter Sport til at give en hjælpende hånd, når chokolade-egoismen rammer danske forbrugere.
Med konceptet ‘Ritter Reshape’ hjælper den tyske konfekture-virksomhed danskerne med at skjule de ikoniske, kvadratiske plader fra familie og venner med en serie af støbeforme, der gør det muligt at omsmelte sin Ritter Sport.
Kampagnen, der kun kører i Danmark, bygger på Ritter Sports nye internationale brandplatform: “The square you don’t wanna share”. Ritter Sport håber at få folk til at stå ved deres lejlighedsvise guf-egoisme og gemte godter.
– Vi vil gerne tappe ind i diskussionen om, hvorvidt en plade Ritter Sport bør deles eller ej – og på en måde som er i Ritter Sports ånd, siger Anne Mette Ovesen Brand Manager hos DK Konfekture, der importerer Ritter Sport.
Går langt for at skjule chokoladen
Ritter Sport kører i kampagnen præmissen helt igennem med guides til omsmeltning af Ritter Sport, og de særlige støbeforme kan indledningsvist vindes i konkurrencer.
Det kræver selvfølgelig lidt at støbe sin chokolade om, men nogle folk går tilsyneladende allerede langt for at gemme deres slik. Amerikanerne i undersøgelsen foretaget af OnePoll gemmer i udhulede bøger, gamle spilkonsoller og udtjente lamper.
Selv hvis danskerne får travlt med at støbe Ritter Sport om, er der ingen planer om at lave Ritter Sport i andre former fra producentens side.
– Nej, vi støber dem kun kvadratisk. Men man kan jo godt sige, at vi gjort det lidt lettere for alle at gemme deres Ritter Sport med vores mini-udgaver, siger Anne Mette Ovesen.
Kontakt:
Søren Krogsgaard – pressekonsulent – 42 54 07 47
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/gem-kvadraten-ritter-sport-opfordrer-til-at-smelte-chokoladen-om?releaseId=13623900
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **