PRM / Must See: Spotify præsenterer dine favorit musikere i nye virtuelle koncerter

    Pressemeddelelse fra Spotify

    Spotify arbejder altid på at finde nye måder at forbinde kunstnere og fans gennem musikoplevelser – om det er ved at præsentere fans for deres yndlingskunstneres nyeste sange på Release Radar playlisten eller ved at fans deler Canvas videoer på de sociale medier. Særligt det seneste år, har Spotify fået øjnene op for vigtigheden af at pleje den forbindelse, der er mellem fans og kunstnere. Så i dag deler de deres seneste satsning: en virtuel koncertoplevelse.

    Spotify ved, at fans af artister går op i at støtte og opleve kunstneres musik ved koncerter. Og selvom verden så småt begynder at åbne op, er det ikke alle, der endnu er trygge ved at deltage i større arrangementer. Spotifys koncerter vil give alle mulighed for at støtte deres yndlingskunstnere og få koncertoplevelser i høj kvalitet, som vi alle efterhånden trænger til.

    Den næste måned vil der være mulighed for at købe billetter til intime koncerter i samarbejde med produceren Driift. Spotify vil integrere koncerterne i den samlede lytteoplevelse ved at gøre det nemmere at finde optrædener. Spotify vil også hjælpe fans med at tracke arrangementer og kunstnere, som de kan lide.

    Det hele starter med fem optagede livestreams:

    • 27. maj: vil The Black Keys spille fra en af deres favorit juke joints, Blue Front Café i Mississippi.
    • 3. juni: vil Rag’n’Bone Manspille på et af hans yndlingssteder, the Roundhouse i London, hvor fans virtuelt kan være med i den intime koncert.
    • 10. juni: vil BleachersJack Antonoff tage fans med på en rejse fra Brooklyn, New York, til Asbury Park i New Jersey i en bybus.
    • 17. juni: vil Leon Bridges fans høre sange fra hele hans katalog, når hans spiller på Gold-Diggers Hotel, hvor Leon har skrevet, indspillet og blevet inspireret til hans nye album, Gold-Diggers Sound, der udkommer i Juni.
    • 24. Juni: vil girl in red introducere sine fans til en verden i rød (og en verden af rock) med unikke lys og filtre optaget i Oslo.

    Fans kan glæde sig til 40-75-minutters koncerter, hvor deres favorit artister vil optræde med velkendte og elskede sange – enten nye eller klassikere. Billetter kan købes her.

    “Jeg glæder mig til at samarbejde med Spotify og skabe en intim koncertoplevelse, der vil indeholde sange fra hele mit katalog, og nogle nye sange fra mit nye album, Gold-Diggers Sound,” siger Leon Bridges. “Jeg har virkelig savnet at se mine fans rundt om i verden det seneste år. Vi arbejder hårdt på at bringe koncertoplevelsen ind i dit hjem, takket være Spotify.”

    Siden notifikationer om koncerterne er personlige, vil nogle brugere få notifikationer om koncerter, som Spotify tror de ønsker at se. For eksempel vil fans af Black Keys få notifikationer fra 19. maj om koncerten d. 27. maj.

    “Vi har altid været et band, der elsker at spille livesteder i alle former og størrelser, ” siger The Black Keys. “Det seneste år har været svært for musikere og fans, så vi ville gerne finde en måde at dele denne koncert med sange fra vores nye projekt, Delta Kream, fra et sted, som vi elsker – Blue Front Café, den ældste aktive juke joint i USA. Vi glæder os til at være en del af Spotifys nye initiativ og give fans en god måde at opleve deres favoritkunstnere.”

    Alle kan købe en billet for 149 kr. på spotify.live. Dem som ikke allerede har en Spotify bruger kan købe en billet og se koncerten ved at oprette en bruger gratis.

    Spotifys mål er, som altid, at skabe en forbindelse mellem artister og fans, så de kan dele deres kunst. De fem koncerter vil styrke den vision og skabe unikke koncertmuligheder for kunstnere, som deres fans helt sikkert vil elske.

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/must-see-spotify-praesenterer-dine-favorit-musikere-i-nye-virtuelle-koncerter?releaseId=13622345

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **