PRM / DecideAct og verdensledende strategiprofessor Mark Greeven i samarbejde om digitale økosystemer

    Pressemeddelelse fra DecideAct

    DecideAct har indgået et formelt samarbejde med Mark Greeven, strategiprofessor ved IMD, omkring digitale økosystemer. I sit mangeårige virke har Greeven samarbejdet med innovative kinesiske virksomheder som Alibaba og Tencent og andre trendsættende multinationale virksomheder om at udforske nye måder at organisere og accelerere virksomhedsinnovation og designe forretningsøkosystemer til at trives og vokse i en foranderlig virkelighed. Nu skal han hjælpe med DecideActs strategi for international vækst og forretningsudvikling specifikt gennem økosystemtænkning.

    DecideAct udbyder SaaS-software og -løsninger, der flytter manuel implementering og opfølgning af strategi til en cloudbaseret Strategy Execution Management-platform. Ved at gentænke, hvordan strategi implementeres, har DecideAct skabt et banebrydende digitalt værktøj, der kan hjælpe virksomheder og organisationer med at nå deres strategiske mål.

    CEO og co-founder i DecideAct, Flemming Videriksen, siger: “Mark vil fortløbende bidrage med en kritisk ekstern vurdering af DecideActs forretningsstrategi. Det gælder især den del, der vedrører vores forretningsøkosystem, som er hele netværket af aktører, der er involveret i at levere vores produkter og tjenester til vores kunder. Mark hjælper os med at designe en prototype til det ideelle økosystem, der bedst tjener vores kunder i fremtiden. Vores felt er særligt dynamisk, og Marks dybtgående ekspertise skal hjælpe os med at realisere vores mål om at blive verdens førende brand inden for Strategy Execution Management.”

    Mark Greeven har fulgt DecideAct gennem en årrække, og har blandt andet været keynote speaker ved softwarefirmaets Bold Strategy-seminarer. Han ser frem til et tættere samarbejde med DecideAct og udtaler i den forbindelse: “Det er en fornøjelse at samarbejde med den lovende digitale virksomhed DecideAct om at udbrede økosystemernes styrke til erhvervslivet.”

    Som professor i innovation og strategi ved IMD har Mark Greeven i mere end et årti arbejdet med forskning, undervisning og rådgivning. Mark er ekspert i, hvordan man organiserer vækst og innovation i en turbulent verden, og hvordan man designer forretningsøkosystemer til at trives med usikkerhed. Mark Greeven er på 2017 Thinkers50 Radar-listen over 30 af den nye generations forretningstænkere, af Financial Times vurderet som “Oscars of Management Thinking”.

    Han er fortatter til bogen “Business Ecosystems in China: Alibaba and Competing Baidu, Tencent, Xiaomi and LeEco” (Routledge, 2017) og har desuden skrevet “Pioneers, Hidden Champions, Change Makers og Underdogs: Lessons from China’s Innovators” (MIT Press, 2019). Mark er forskningsassistent ved Kinas National Institute for Innovation Management, Center for China and Globalization, Center for Global R&D and Innovation og US-China Innovation Research Center ved Duke Kunshan University.

    Mark Greevens forskning er publiceret i internationale akademiske tidsskrifter som MIT Sloan Management Review, European Management Journal og Asia-Pacific Journal of Management. Han taler flydende kinesisk og er jævnligt citeret i førende internationale medier. Greevens publikationer er samlet på hans blog: www.markgreeven.com, og på IMD’s hjemmeside kan man læse mere om Mark Greeven: https://www.imd.org/faculty/professors/mark-greeven/

    Kontakt:

    Head of Public Relations Bo Feierskov tlf.: + 45 78756550 email: pr@decideact.net

    CEO, Founder Flemming Videriksen email: pr@decideact.net

    Flemming Videriksen, CEO & Founder
    pr@decideact.net
    + 45 78756550

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/decideact-og-verdensledende-strategiprofessor-mark-greeven-i-samarbejde-om-digitale-okosystemer?releaseId=13620030

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **