Pressemeddelelse fra Sentia Denmark A/S
Selvom der er gået halvandet år siden
, der er specialiseret i design og styring af hybride cloud arkitekturer til kritiske applikationer, opkøbte den hollandsk-danske performance-specialist Ymor, har Sentia ventet med at udfase Ymor som uafhængigt brand indtil nu. Årsagen til fastholdelsen af Ymors brand skal findes på det hollandske marked.– Ymors services er nu fuldt integreret som en del af Sentias portefølje, både eksternt og internt, hvorfor tiden er kommet til at klippe navlestrengen og lade Application Control fortsætte under Sentias fane. Det har været et bevidst valg at holde fast i Ymors brand indtil nu, da Ymor især på det hollandske marked havde opbygget en solid kendskabsgrad og en brandbevidsthed inden opkøbet, som var for værdifuld at miste. Samtidig ønskede vi at værne om vores kunder, og Ymor medbragte en lang række kunder, som vi gerne ville beholde og som skulle håndteres med respekt. Det er lykkedes, ligesom vi allerede har formået at sælge på tværs af de originale forretningsområder til Ymor-kunderne, der har anerkendt, at der er rigtig god synergi i det, vi laver, siger Jakob Høholdt, der er Managing Directoreller hos Sentia Denmark.
Styrker markedsposition
Købet har bidraget til
vision om at blive den cloud-neutrale markedsleder inden for Managed Cloud Services til komplekse og forretningskritiske cloud-applikationer i Europa.– Application Control har hjulpet Sentia med at bryde de naturlige siloer i et typisk IT-økosystem, qua de ofte mange leverandører samt kundernes egen organisering med specialister i fokus. I stedet for at fokusere på udfordringer og fejlfinding, så kan vi i langt højere grad tale om forretningsudvikling og bruge ressourcerne der hvor de gør mest gavn, siger Brian Andersen, Sales Director, Application Control.
Strategi ændret efter syv opkøb
Opkøbet af Ymor i september var det syvende og sidste i en række af opkøb. Det medførte en ændring af Sentias strategi i 2020.
– I Sentia Denmark har vi de seneste år fokuseret på en buy & build strategi, hvor syv virksomheder er blevet opkøbt og sammenlagt. Dette har vi gjort for at bygge fundamentet for en forretning med de skarpeste kompetencer inden for vores forretningsområde. Strategien er nu at kigge indad og rækkefølgen er skiftet til build & buy, da vi vil koncentrere os om at skabe den bedste forretning for nuværende og fremtidige kunder på baggrund af de sammenlagte virksomheder og systemer. Den nuværende strategi understøtter vores vision om at være den foretrukne cloudneutrale leverandør af multi- og hybrid-cloudløsninger, siger Jakob Høholdt.
Ymor blev grundlagt i 2003 og medbragte 88 medarbejdere til Sentia,
Kontakt:
Linnea Nielsen
Marketing manager, Sentia
(+45) 22 67 88 25
linnea.nielsen@sentia.com
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/halvandet-ars-fastholdelse-af-brand-sikrede-kunder-nu-udfaser-sentia-ymor?releaseId=13618980
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **