Pressemeddelelse fra Nanostone A/S
Et bruttoresultat på 16 millioner kroner i et coronaplaget år, tårnhøje vækstrater og 60 ansatte lå langt fra i kortene, da Nicklas Christensen kort efter sin studentereksamen skiftede studenterhuen og sabbatåret ud med keffiyeh og Dubai. I et halvt år besøgte han sammen med sin far cementfabrikker i Mellemøsten for at sælge et produkt, der kan beskytte Mellemøstens verdenskendte bygningers facader mod slid fra saltene i sandet.
Talentet for salg, den opbyggede viden om imprægnering og netværket skulle sidenhen blive startskuddet til virksomheden Nanostone, som han i dag ejer sammen med den jævnaldrende barndomsven Claus Møller. Makkerparret blev introduceret til IsoPaints transparente imprægnering af fliser, da Nicklas som 21-årig vendte tilbage til Danmark for at påbegynde uddannelsen til eksportingeniør.
– Vi testede produktet på vores naboers fliser og kunne med det samme se, at det her var et alternativ til den mere kortsigtede og slidsomme rengøring af fliser med en højtryksrenser. Så vi tog nogle før og efter-billeder med på en messe, hvor vores primitive stand kastede mange ordrer af sig. Derefter begyndte vi at udføre fliserens som studiejobs ved siden af henholdsvis eksportingeniøruddannelsen og tømreruddannelsen, siger Nicklas Christensen.
Fra studiejob til markedsledere
Selvom Nanostone startede som et studiejob, er virksomheden vækstet siden begyndelsen på fliserenseventyret i 2008. På trods af vækstrater på 30, 50 og 100 procent bevarede makkerparret jordforbindelsen med udgangspunkt i en grundlæggende værdi, der også gør sig gældende i dag.
– Vi har hele tiden sat tæring efter næring. Derfor lod vi os ikke friste af at droppe vores uddannelser eller af at låne penge til at investere i udstyr, firmabil og marketing. Investeringerne er først lavet, når pengene har været tjent. Dét fundament er en stor styrke, der gør os sikre på, at rejsen langt fra stopper her, siger Nicklas Christensen.
Det solide fundament betød, at Nanostone i 2015 kunne gøre deres service landsdækkende, mens et øget fokus på B2B-kunder var med til at skyde væksten endnu mere i vejret og sikre Nanostone positionen som markedsledere.
Øget fokus på service og det svenske marked
Nanostones seneste skridt i cementering af markedslederpositionen er ansættelsen af yderligere tre medarbejdere til kundeservice og implementeringen af en nye kundeservicestrategi, der sikrer, at de mere end 10.000 kunder i dag ikke skal vente mere end tyve sekunder på at tale med en medarbejder.
– Jeg mener, at mange i håndværksbranchen fokuserer så meget på deres håndværk, at de glemmer servicen. Vi er i dag så attraktiv en virksomhed, at vi kan rekruttere medarbejdere, der er langt dygtigere end os til at optimere de processer, siger Nicklas Christensen, der også er i gang med forberedelserne af en udvidelse af virksomheden til vores naboland.
– Vi er så store i Danmark nu, at vi skal ud over landets grænser for at fortsætte væksten. Vi er allerede til stede i Skåne og skal i den kommende tid arbejde videre med at etablere os yderligere i Sverige.
Kontakt:
Nicklas Christensen
Medejer, Nanostone A/S
(+45) 60 60 42 65
nc@nanostone.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/salgseventyr-i-dubai-lagde-kimen-til-600-procents-vaekstrater?releaseId=13614859
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **








