Pressemeddelelse fra Kombivogn
Kombivognen dukkede op på markedet for at besvare efterspørgslen for multifunktionelt babyudstyr. Den fungerer nemlig både som barnevogn og klapvogn og i nogle tilfælde endda også som autostol. Og siden lanceringen er den kun steget i popularitet med flere forhandlere og stigende salgstal.
“Vi oplever, at mange børnefamilier ønsker, at deres indkøb skal have flere funktioner. Det sparer dem nemlig både indkøb og plads, og derfor er kombivognen blevet særligt populær,” siger Morten Andersen, der ejer webshoppen
.Hans webshop er specialister i netop denne type barnevogn. Og på trods af at være en nichebutik har de ingen problemer med at få det til at løbe rundt.
“Efterspørgslen er stor, og den er kun steget inden for de seneste år,” fortæller han.
Barnevogn, klapvogn og autostol i én pakke
Fordelen ved en kombivogn er, at den kombinerer flere forskellige behov. For den kan som nævnt både dække behovet for en barnevogn, klapvogn og autostol i én pakke.
“Det er en bedre investering for børnefamilier end en almindelige barnevogn. Den kan bruges til mere og i længere tid – også selvom barnet vokser sig større,” mener Morten Andersen.
Og netop økonomiske hensyn mener han, er en af drivkræfterne bag det øgede salg. Det er nemlig ikke billigt at blive forældre. Mængden af babyudstyr på markedet er enormt, og indkøbslisten er ofte meget lang. Derfor er produkter, hvor du får god værdi for pengene, eftertragtede.
Det foretrukne valg hos børnefamilier i byerne
Det er dog ikke kun pris og funktionalitet, der spiller en rolle i børnefamiliernes valg af babyudstyr. Pladsmangel har også stor betydning – særligt for børnefamilier i storbyer og lejligheder.
“Hvis du både skal have en barnevogn og en klapvogn og en autostol stående, kommer du hurtigt til at mangle plads. Derfor oplever vi også, at særligt familier fra byerne er vilde med kombivognens størrelse,” siger Morten Andersen, og tilføjer:
“Men det hænger også sammen med en større miljøbevidsthed. Vi er ved at gå væk fra brug og smid væk-kulturen. Derfor er produkter, som kan bruges til flere formål og i længere tid, blevet mere populære.”
Danskerne har fået øjnene op for kombivognen
Uanset årsagen er der ingen tvivl om, at de danske småbørnsfamilier har fået øjnene op for kombivognen. Det kan de i hvert fald mærke hos Kombivogn.dk.
“Salget stiger, og det bliver mere og mere almindeligt at vælge en kombivogn frem for en almindelig barnevogn. Men i dag fås de også til langt billigere penge end tidligere,” siger Morten Andersen og tilføjer:
“Der findes barne- og kombivogne til over 15.000 kr., men nu kan du også få god kvalitet for bare 2.000-3.000 kr. Og det gør selvfølgelig en forskel for salget.”
Det vil altså ikke være overraskende, hvis salget af kombivogne om nogle år slår den almindelige barnevogn. Og så vil det blot være interessant at se, hvad den næste innovation på babymarkedet bliver!
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/kombivogne-hitter-blandt-bornefamilier-det-er-en-god-investering?releaseId=13614197
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **