PRM / SPOTIFY ANNONCERER PODCASTSAMARBEJDE MED AVA DuVERNAYS ARRAY TIL FORTÆLLINGER MED OG UDEN MANUSKRIPT

    Pressemeddelelse fra Spotify

    København, (January 22, 2020) – Spotify annoncerede i dag et flerårigt samarbejde med den prisvindende filmskaber Ava DuVernay (Selma, 13th, Queen Sugar). Sammen vil Spotify og DuVernay producere eksklusive podcasts om fortællinger med og uden manuskript gennem ARRAY. ARRAY er DuVernays multi-platform kunst og social impact kollektiv, der er dedikeret til narrativ forandring

    Under det eksklusive samarbejde, vil ARRAY tilslutte sig Spotify og deres globale rækkevidde – som for nylig passerede 144 million Premium abonnenter og mere end 320 millioner månedlige aktive brugere verden rundt – for at styrke forskellige stemmer og perspektiver gennem podcasts.

    “Med anerkendelsen af den ubestridelige styrke i stemmer og lyd, er jeg glad for at udvide ARRAY’s fortællinger til podcats,” fortalte DuVernay. “Muligheden for at arbejde med Lydia Polgreen og hendes passionerede team, tiltræk os til ideen om Spotify som et hjem for lydfortællinger, og vi kunne ikke glæde os mere til at begynde denne kreative rejse.”

    “Spotifys samarbejde med ARRAY forlænger vores passion for at bringe verdens mest magtfulde og kreative stemmer ind i podcasts,” sagde Spotify Chief Content og Advertising Business Officer, Dawn Ostroff. “Vi ser frem til at Spotifys lyttere skal høre de exceptionelle kreatører som ARRAY vil tilføje til vores globale platform.”

    ARRAY vil samarbejde med Spotifys Gimlet studio på flere fortællende podcasts med og uden manuskript.

    “Ava DuVernay og hendes team på ARRAY er står forrest i at fortælle stærke historier om de mest presserende emner i vor tid,” sagde Lydia Polgreen, Managing Director af Gimlet. “Vi glæder os til at formidle deres passion for at give liv til glemte og forsømte stemmer i lyd.”

    Alle podcasts på Spotify, inklusiv de eksklusive titler fra dette samarbejde, er frit tilgængelige.

    ###

    Om Spotify

    Spotify transformerede lytteoplevelsen af musik for altid, da de lancerede i 2008. Deres mission er at åbne op for potentialet i menneskelig kreativitet ved at give en million kreative kunstnere muligheden for at leve af deres kunst og give milliarder af fans muligheden for at nyde og blive inspireret af disse kreatører. Alt Spotify gør er drevet af deres kærlighed for musik og podcasts.

    Opdag, styr og del over 60 millioner af sange, inklusiv mere end 1.9 millioner podcast navne gratis eller opgradér til Spotify Premium for at få adgang til eksklusive features for musik, såsom forbedret lydkvalitet og en on-demand, offline og reklamefri lytteoplevelse.

    I dag er Spotify verdens mest populære lydstreaming abonnement udbyder med mere end 320 millioner brugere, inklusiv 144 millioner Spotify Premium abonnenter på tværs af 92 markeder.

    Vi bruger vores investorer og For the Record hjemmesider udover andre sociale medier listet i “Resources – Social Media” tab på Investors hjemmesiden for at videregive vigtig virksomhedsinformation. For mere information, billeder eller for at kontakte presseadelingen, besøg https://newsroom.spotify.com/

    Om ARRAY

    Filmskaber Ava DuVernay grundlagde i 2011 ARRAY, et multiplatform kunst og social impact kollektiv dedikeret til narrativ forandring. Virksomheden katalyserer deres arbejde gennem en kvartet af mission-drevne enheder: ARRAY Releasing, der er film distribution, ARRAY Filmworks, der står for indholdet, ARRAY Creative Campus, der står for programmer og produktion og til slut non-profit gruppen ARRAY Alliance. www.arraynow.com

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/spotify-annoncerer-podcastsamarbejde-med-ava-duvernays-array-til-fortaellinger-med-og-uden-manuskript?releaseId=13609667

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **