PRM / Webshop jagter Matas: Vil omsætte for 1. mia. i 2025

    Pressemeddelelse fra Nicehair ApS

    Markedet for skønhedsprodukter oplever intens konkurrence i Danmark. Det gør, at Matas mangeårige dominans er udfordret af virksomheder som Normal, Zalando og supermarkeder.

    Men i det stille har skønhedswebshoppen NiceHair fra Esbjerg, der i 2016 fik Egmont i ejerkredsen, mere end fordoblet toplinjen på fire år. Og 2020 står til at blive NiceHairs bedste regnskabsår i virksomhedens historie med en omsætning på over 320 mio. kr og et to-cifret millionoverskud.

    Ifølge stifter og adm. direktør, Tonny Nielsen Bruun, har NiceHair kunnet vokse i et presset marked, fordi de største i branchen har fokus på at få de fysiske butikker til at være lønsomme.

    – Det har vist sig at være smart i den her branche at være 100 procent digitale. Hvor vores konkurrenter har holdt fast i en anden struktur med fysiske butikker gennem lang tid, har der været plads til, at online-spillere som os kunne buldre afsted. Men jeg kan se, at flere af de store har bemærket vores vækst og lader sig kraftigt inspirere af os, siger Tonny Nielsen Bruun.

    – Markedsanalysen lige nu siger, at danskerne har hungret efter forandring i et marked med få, store aktører. Vi omsatte for 150 mio. i 2016. I år passerer vi 320 mio. Det er udtryk for, at der er plads til en spiller mere, som kan udfordre de store, fordi vi har enormt fokus på udbud, service og selvfølgelig skarpe priser.

    Næste mål er omsætning på 1. mia. i 2025

    I 2015 slankede NiceHairs sit varesortiment og lagde en aggressiv vækst-strategi kaldet “Back to Beauty”. Virksomheden skal være bedst i beauty, som det hedder. Det indbærer alt fra varesortiment, rådgivning, levering og ikke mindst skarpe priser. Samtidigt indførte man et nyt it-system i 2018 for at binde hele værdikæden bedre sammen.

    Det har siden medført en årlig vækst på ca. 20 procent.

    Nu er NiceHair klar til næste skridt i kampen, og det skal gøre dem til en seriøs konkurrent blandt de allerstørste i branchen.

    – Nu er vi blevet så etablerede, at vi er begyndt at drille de store aktører. Vi skal ud til endnu flere danskere og vise vores brand frem. Der er selvfølgelig langt op til Matas endnu, selv når vi indfrier vores 2025 mål. Men vores vækstrater misunder konkurrenterne. De prøver at købe sig til at blive digitale, men det ligger ikke i deres DNA. Det er derfor, vi fortsætter med at vokse og er positive omkring fremtiden, siger Tonny Nielsen Bruun.

    Kontakt:

    Tonny Nielsen Bruun
    Stifter, Nicehair.dk
    (+45) 20 92 93 60
    post@nicehair.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/webshop-jagter-matas-vil-omsaette-for-1-mia-i-2025?releaseId=13603945

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **