Pressemeddelelse fra Spotify
Sommeren ser anderledes ud i år. Alle festivaler og store begivenheder er aflyst. Men heldigvis er der nogle ting, der ikke ændrer sig bare fordi det er en særlig sommer: Sommerhits. Numrene der med garanti vil blive blæst ud af bærbare højtalere på strande og i parker.
Hver sommer er der den ene sang, vi ikke kan undgå at høre igen og igen – og som vi på en og samme tid elsker og hader at høre. Og hver sommer er der den der ene ting, alle taler om. Spotify har kigget på danskernes musik- og podcastvaner, og har fundet frem til, hvad de mener vil dominere lydbilledet denne sommer:
“I denne særlige tid tyer vi til musik og podcast for at blive underholdt. Danskerne er især glade for danske kunstnere og podcast. Derfor dominerer de danske sange også vores liste over sommerhits med kunstnere som Kesi, Gilli, TopGunn, Citybois og P3’s hit med stjerner som Tessa. Kigger vi på podcast, ser vi den samme tendens. Her er de danske populære serier som Her går det godt og Mørkeland blandt andet at finde.” siger Johan Seidefors, Nordic Head of Content hos Spotify.
Listerne er baseret på, hvilke sange og podcasts, der de seneste uger har sneget sig op på toplisterne og deres udviklingskurve. Derudover kigger spotify også på, hvordan de danske lyttere tager imod indholdet – hvor længe de lytter med, om de tilføjer sangene til deres egne playlister eller abonnerer på podcasten.
Her kan du se, hvilke sange, vi bare ikke kan få nok af
Her er nogle af de mest populære podcasts, som kan holde dig med selskab over sommeren:
Kontakt:
Amanda Waldås
Head of Consumer PR & Communications Nordics, Spotify
Email: amandaw@spotify.com
Eller
Spotifys PR-bureau
Andreas Skafte Hedensten
Business Partner – PR & Communications, Mindshare
Email: Andreas.hedensten@mindshareworld.com
Tlf: +45 28926494
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/spotify-forudser-det-vil-danskerne-lytte-til-i-sommeren-2020?releaseId=13595241
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **








