PRM / Coronakrisen viser burgerkædes fremtidige forretningsmodel

    Pressemeddelelse fra Rumbles

    Presset af coronakrisens uvished om fremtiden tog burgerrestauranten Rumbles konsekvensen og ændrede åbningstiden fra ti til tre timer om dagen. Manøvren gav pote og åbenbarede samtidig vejen til en sund forretning i fremtiden. Med de nye åbningstider har Rumbles været i stand til at halvere virksomhedens samlede lønudgifter. Bundlinjen taler sit tydelige sprog og viser, at siden åbningstiderne blev ændret i begyndelsen af marts, er indtjeningen steget med mellem 40 og 50 procent.

    – Vi har simpelthen skåret helt ind til benet for at begrænse vores udgifter, og alle de langsomme timer er nu væk. Med den nye forretningsmodel har vi fået en væsentligt sundere forretning, og set i bakspejlet skulle vi helt sikkert have ændret åbningstiderne tidligere. På den måde er det et lykketræf, at coronakrisen har fået os til at tænke anderledes, end vi plejer, siger Søren Larsen, der er indehaver og direktør i Rumbles.

    Siden conoronapandemien brød ud, har Rumbles oplevet en stigning i omsætningen på cirka 20 procent, og især take away-delen har været populær med en omsætningsvækst på cirka 100 procent.

    Medarbejderne går ind og performer

    Når åbningstiden er barberet ned til tre timer om dagen, kræves der imidlertid mere forberedelse end normalt. Alt skal være klar – burgerbollerne pakket, salaten skåret – klokken 17.00, hvor det går løs.

    – Det er vildt at se, hvordan medarbejderne simpelthen går ind og performer i de timer, hvor der er travlt – de er virkelig på. Det er nærmest blevet en sport for dem at se, hvor mange burgere de kan nå at lange over disken på kort tid, og det virker som om, det endda er blevet sjovere at gå på arbejde, siger Søren Larsen.

    Nyt incitamentsprogram

    For at holde motivationen blandt medarbejderne høj har Rumbles indført et nyt bonusprogram, hvor den enkelte restaurant opnår kontante bonusser, hvis den når et givet omsætningsmål. Belønningen fordeles blandt dem, som har været på arbejde i den pågældende måned. Derudover kan positive anmeldelser på Facebook også sikre teamet en bonus.

    – Det er jo virkelig dejligt at se, hvordan medarbejderne knokler på, når der er travlt, og vi vil selvfølgelig gøre alt, hvad vi kan, for at holde fast i de gode folk. Derfor er det skam også kun en fornøjelse at belønne dem og give noget ekstra, når det går godt, fortæller Søren Larsen.

    Kontakt:

    Søren Larsen
    Direktør og indehaver, Rumbles
    (+45) 26 83 19 33
    soren@rumblesburger.com

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/coronakrisen-viser-burgerkaedes-fremtidige-forretningsmodel?releaseId=13594428

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **