PRM / Verdensnyhed: Værkstedskæde tilbyder online booking med præcise priser

    Pressemeddelelse fra Bosch Car Service

    Et serviceeftersyn er ikke bare et serviceeftersyn. Der er stor forskel på antallet af kontrolpunkter og pris afhængig af bilens mærke, model og alder. Nu vil autoværkstedskæden Bosch Car Service give alle kunder et eksakt overblik over pris på serviceeftersyn og andre typiske værkstedsopgaver til deres bil, når de booker på nettet. Bosch Car Service er dermed verdens første værkstedskæde, der tilbyder denne gennemsigtighed.

    – Det, der gør vores løsning unik er, at kunden blot taster sit registreringsnummer ind, og så ved systemet præcis, hvilken bil der er tale om, hvilke reservedele der passer til, samt hvad den ønskede service koster – uanset om det er olieskift eller lygtekontrol, siger Jacob Mortensen, der er kædechef i Bosch Car Service.

    Online booking-systemet, MyBoschCarService, lanceres i hele Europa og omhandler mere end 7.000 Bosch Car Service værksteder.

    Gennemsigtighed og kvalitet for kunden

    Bosch Car Service har udviklet systemet over en længere periode, og det har krævet en del arbejde af kædens 100 værksteder i Danmark, der har fodret systemet med en masse prisdata på de forskellige biltyper.

    – Vi lancerer dette tilbud for at give kunderne gennemsigtighed og ikke for at konkurrere med de tilbudsportaler, man kender fra markedet. Bosch Car Service skal som sådan ikke konkurrere på pris, men derimod på kvalitet og et veludført arbejde efter fabrikkernes forskrifter, siger Jacob Mortensen.

    Når en bil får udført et serviceeftersyn hos Bosch Car Service, opretholdes nybilsgarantier fra fabrikken, og samtidig bliver der brugt Bosch-reservedele af samme høje kvalitet som kendes fra bilfabrikkerne.

    Digitalisering giver mersalg og glade kunder

    I interesseorganisationen Dansk Bilbrancheråd hilser man det digitale tiltag fra Bosch Car Service velkommen. Direktør i foreningen, Erik S. Rasmussen, påpeger dog, at der er stor forskel på behovet for digitale løsninger fra et værksted på Østerbro og et på Læsø.

    – Generelt er online booking-systemer meget efterspurgte – særligt blandt unge mennesker, der er vant til at bestille produkter og services på nettet. Vi anbefaler i meget høj grad vores medlemmer at kigge grundigt på de it-muligheder, der er. Der er stadig for mange automekanikervirksomheder, der ikke kender nok til de fordele, digitaliseringen giver, såsom mersalg og øget kundetilfredshed, forklarer Erik S. Rasmussen.

    Kontakt:

    Olav Arnkjær
    Senior Relations Specialist, Epicent PR
    (+45) 78 70 09 21
    oar@epicent.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/verdensnyhed-vaerkstedskaede-tilbyder-online-booking-med-praecise-priser?releaseId=13592711

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **