Pressemeddelelse fra Spotify
I dokumentarserien ‘Tiger King’ hører vi om Joe Exotics sidegeschæft som musiker, og den 30. marts blev sangen tilføjet til Spotifys platform, efter flere fans højlydt havde efterspurgt det. På mindre end to uger havde Joe Exotic fået lyttere fra hver eneste af Spotifys 79 markeder.
Der er samtidig en ret interessant krølle på trenden: Danmark ligger nummer ét af alle verdens lande målt på andelen af befolkningen, der streamer Joe Exotics musik. Dokumentarserien Tiger King med Joe Exotic i hovedrollen er enormt populær og omdiskuteret i Danmark, og de nye tal viser, at danskerne streamer “I Saw A Tiger” hyppigere end noget andet land.
Top 10: I disse lande lytter vi mest til Joe Exotics musik:
Et par andre interessante tal:
- I dag stiger antallet af streams af Joe Exotics sange med 18% hver eneste dag på verdensplan.
- Gruppen af Millennials er klart Joe’s største fans, hvor de 25-29-årige streamer sangene oftest efterfulgt af de 30-34-årige.
Kontakt:
Amanda Waldås
Head of Consumer PR & Communications Nordics, Spotify
amandaw@spotify.com
Caroline Kjærbye-Thygesen
Mindshare
caroline.thygesen@mindshareworld.com
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/spotify-danskerne-er-vilde-med-joe-exotic?releaseId=13591762
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **








