PRM / Bæredygtig pædagogik – udfordringer og muligheder på daginstitutionsområdet

    Pressemeddelelse fra Aarhus Universitet: Arts

    I den styrkede pædagogiske læreplan er bæredygtighed et centralt fokuspunkt. Det pædagogiske læringsmiljø skal give børnene mulighed for at opleve menneskets forbundethed med naturen, samt give børnene en begyndende forståelse for betydningen af en bæredygtig udvikling.

    Hvilke implikationer har bestræbelsen mod en mere bæredygtig udvikling for uddannelsen af pædagoger, dagtilbudsledelse, læringsmiljøet, voksen-barn samspillet og – ikke mindst – børnenes dannelse og trivsel?

    Det sættes der fokus på ved konferencen “Bæredygtig pædagogik – udfordringer og muligheder på daginstitutionsområdet” den 28. april i Aarhus.

    På konferencen vil en række pædagogiske forskere, beslutningstagere fra kommunerne og praktikere fra institutionerne og pædagoguddannelserne give deres svar på de spørgsmål og på mange flere. Målet er at bidrage til gensidig inspiration og ideudvikling. Drøftelserne på konferencen vil munde ud i en udgivelse på Akademisk Forlag om bæredygtig pædagogik på 0-6 års området, som deltagerne således bidrager til.

    Konferencen henvender sig til alle med interesse for små børns institutionsliv: Studerende, pædagoger, medhjælpere, dagplejere, pædagogiske konsulenter, ledere, politikere, ansatte på professionshøjskoler og i faglige organisationer.

    Arrangører er VIA University College, Nationalt Center for Skoleforskning og DPU, Aarhus Universitet

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/baeredygtig-paedagogik—udfordringer-og-muligheder-pa-daginstitutionsomradet?releaseId=13589435

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **