PRM / hummel fortsætter ambitiøs vækststrategi og køber de danske brands Newline og HALO

    Pressemeddelelse fra Hummel

    hummel intensiverer bestræbelserne for at nå 2 mia i omsætning i 2023

    Med opkøbet af de stærke brands Newline og Halo er hummel kommet hurtigt ud af startblokken i 2020. Den nye satsning er endnu et led i hummels ambitiøse vækststrategi frem mod 2023 og skal supplere virksomhedens øvrige initiativer, der i 2019 bl.a. bød på etablering af nye selskaber i Kina, USA og Indien samt på de vigtigste markeder i Europa.

    Stærke på teamsport og training. Nu også fokus på løb

    hummel er traditionelt stærke på teamsport inden for håndbold og fodbold. Senest har man øget fokus på design af udstyr til det voksende “training” segment – og med de to nye brands i familien er man nu også klar til at gå mere aktivt ind i det attraktive marked for løbeudstyr.

    hummel CEO Allan Vad Nielsen udtaler:

    “Vi ser Newline og HALO som to stærke danske brands med en klar DNA og stærke rødder i performance løb og træning. Med opkøbet tager hummel et vigtigt strategisk skridt mod at blive en synlig, international spiller på markedet for løb og træning, og vi ser det som et godt supplement til vores eksisterende produktportefølje. Vi har stor respekt for det arbejde, og den udvikling begge brands har gennemgået de sidste mange år, og vi ser frem til at styrke og udvikle Newline og HALO yderligere. Vi ser en klar og stærk synergi mellem hummel, Newline og HALO og vi ser frem til at kunne tilbyde vores kunder og samarbejdspartnere en ny og unik mulighed for at købe ind i en udvidet produktportefølje”.

    Forventer rekordomsætning

    hummel forventer i 2019 at levere den største omsætning i virksomhedens historie. Sammen med Newline vil man fortsætte den digitaliserings- og internationaliseringsproces, som er sat i gang. Newline og HALO bliver en integreret del af hummels internationale datterselskaber og skal drives fra hummels hovedkontor i Aarhus.

    Hos Performance Groups hidtidige ejer, Halberg Kapital i Svendborg, er man begejstret for, at det netop er hummel, som skal videreføre Newline’s stolte traditioner.

    “De seneste år har vi ligesom resten af branchen haft masser af udfordringer. Når vi vælger at forlade sportstøj, er det for at koncentrere os om de af vores øvrige forretningsområder, hvor vi har større succes med at drive forretning. Vi er meget tilfredse med, at det er en velkendt og respekteret dansk familieejet virksomhed som hummel – frem for en udenlandsk køber – der bærer stafetten videre. Med hummel har Newline fået en god og stærk ejer, som vil bygge videre på brandet og produkterne”, udtaler Per Buch, bestyrelsesformand, Halberg Kapital.

    Varemærket Carite, som Performance Group overtog i 2016, indgår ikke i transaktionen.

    Parterne har aftalt ikke at oplyse købsprisen.

    Kontakt:

    Allan Vad Nielsen, hummel A/S: aln@hummel.dk
    Thomas Bastrup, Halberg Kapital A/S: Thomas.bastrup@halberg-as.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/hummel-fortsaetter-ambitios-vaekststrategi-og-kober-de-danske-brands-newline-og-halo?releaseId=13585818