Pressemeddelelse fra Ekstra Bladet
Midt i et presset printmarked, hvor gamle, hæderkronede morgen- og formiddagsaviser kæmper med faldende oplagstal og dalende annoncesalg, blæser Ekstra Bladet til angreb.
Det sker på mandag, 6. januar, når avisens nye tv-blad, ‘TV EKSTRA’, rammer landets kiosker, supermarkeder, tankstationer og bagerforretninger.
‘TV EKSTRA’ vil fremover udkomme hver mandag. Bladet, der i en introduktionsperiode kommer til at koste 15 kroner, bliver på 48 sider og vil bringe massevis af krydsord og sudokuer, en gigantisk guide over ugens tv-programmer og derudover en bunke sider med interviews, nyheder, portrætter og nostalgi om de personer, danskerne elsker og hader fra tv.
Den røde tråd bliver flow-tv – altså den slags tv, der kan ses i fjernsynet.
– Når alle går én og samme vej, så går Ekstra Bladet den anden vej. Derfor en ugeavis om flow-tv, som vi ved, utroligt mange danskere elsker. Men på klassisk ekstrabladsk vis vil vi hjælpe dem til ikke at spilde tiden på ligegyldige programmer, udtaler Ekstra Bladets ansvarshavende chefredaktør Poul Madsen.
Daglig ansvarlig for ‘TV EKSTRA’ bliver Ekstra Bladets underholdningsredaktør Peter Sloth.
– Det er på én og samme tid en vanvittig og en vanvittig morsom opgave, jeg har påtaget mig som redaktør for ‘TV EKSTRA’. Og det er jo præcis derfor, det er fantastisk at arbejde på Ekstra Bladet. Fordi vi kan og tør det vanvittige.
– Den største opgave, tror jeg, bliver at vænne folk til, at de altså kan købe et nyt produkt, der hvor de plejer at købe deres aviser og ugeblade, men samtidig er jeg klippefast i troen på, at vi kommer til at levere så godt et produkt til folk i målgruppen, at de slet ikke kan lade ‘TV EKSTRA’ være, siger Peter Sloth.
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/ekstra-bladet-lancerer-nyt-tv-blad?releaseId=13585722