PRM / Optikerkæde med store ambitioner: Lancerer Netflix for briller

    Pressemeddelelse fra CrossEyes ApS

    Måltidsordninger, TV-serier, tøj og transport. Abonnementsordninger skyder frem i mange brancher, og nu vil også briller kunne købes på abonnement. Brillekæden CrossEyes lancerer nemlig det unikke kundetiltag SÆSON, som ifølge direktøren er brilleverdenens svar på Netflix.

    – SÆSON er en abonnementsordning helt uden binding eller skjulte gebyrer. Man kan kalde det et Netflix for briller. For et fast månedligt beløb lejer man en brille hos os, og den kan man skifte lige så ofte, man vil blandt alle briller i butikken. I brillebranchen bliver salget af briller gjort meget traditionelt, men samfundet udvikler sig, og det samme gør kundernes købsvaner og behov. Og det er det, vi tager konsekvensen af ved at tilbyde en, for brillebranchen, banebrydende løsning, fortæller Søren Møller, som er direktør for CrossEyes.

    Kundernes behov ændrer sig

    Efter flere års forberedende arbejde kan brillekæden mærke en stor efterspørgsel på en anderledes løsning. Kunderne er klar til en ny måde at købe briller på, så nu er tiden inde til, at SÆSON kan lanceres.

    – Ideen opstod for et par år siden. Vores kunder ville have noget nyt og anderledes. Brillemoden – og sæsonen – skifter jo hele tiden, og med abonnementsordningen kan man prøve den ene model i et par måneder, og så skifter man bare, når sæsonen eller eksempelvis ens styrke ændre sig uden at have bundet sig op i flere måneders afbetaling. Om vinteren kan du vælge én type brillemodel og få en Night Drive Boost-overfladebehandling, som man ser bedre i mørket med, og når vi så rammer foråret igen, kan du skifte til en ny model med farveskiftende glas og UV-beskyttelse. Det giver mere frihed, og det synes vi, at kunderne fortjener, siger Søren Møller.

    Vil ruske op i brillebranchen

    Hos CrossEyes er der store forventninger til SÆSON, og ifølge Søren Møller er håbet at tiltrække nye kunder, som kender til abonnementsordninger fra andre brancher og gerne vil have speciallavede briller, uden at det skal koste det hvide ud af øjnene.

    – Vi forventer, at vi kan ruske lidt op i en ellers støvet og firkantet brillebranche. Og så er der ingen tvivl om, at SÆSON især er til de forbrugere, som i forvejen kender til abonnementsordninger og har taget dem til sig. Vi ser, at man streamer og kun betaler for det TV, man vil se. Der findes abonnementer på madudleveringer. Og nu tilbyder vi en lignende ordning som er unik for brillemarkedet, siger Søren Møller fra CrossEyes.

    Prisen for et SÆSON-abonnement starter ved 195 kr. om måneden for en enkeltstyrkebrille.

    Kontakt:

    Søren Møller
    CEO og grundlægger, CrossEyes
    (+45) 27 11 20 53
    sm@crosseyes.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/optikerkaede-med-store-ambitioner-lancerer-netflix-for-briller?releaseId=13584298