PRM / Aldrig har det være nemmere at få repareret din telefon

    Pressemeddelelse fra OnlinePartners

    Forbrugerne sætter krav og er i kontrol

    Vi lever i en digital tidsalder, hvor vi skal være tilgængelige og kunne få fat i hinanden 24/7. Efterhånden er det de færreste, som ikke har en smartphone med sig, når de går uden for døren, og det skyldes, den ganske enkelt forbinder os til omverdenen og gør en række ting i dagligdagen nemmere. Omvendt føler vi os dog også fuldstændigt afskåret fra omverdenen, hvis den går i stykker eller får skader, der påvirker brugsevnen.

    Derfor skal vi også kunne sende vores telefoner til reparation med det samme, hvis de bliver udsat for skader eller går i stykker. Der findes efterhånden en del forskellige værksteder rundt om i landet, som eksempelvis iHero.dk, hvor man kan aflevere sin telefon til professionel reparation. Det har gjort det nemmere at finde steder, hvor det er muligt at aflevere sin telefon. Når det så er sagt, oplever disse værksteder også høj intern konkurrence, eftersom forbrugerne begynder at stille flere og højere krav.

    I dag er det blevet selvfølge at finde et værksted langt de fleste steder i landet, men hvor hurtigt kan de fikse den, hvilke reservedele bruger de, og hvad vil det ende med at koste. Forbrugerne stiller større og større krav, hvilket også lægger et enormt pres på værkstederne. Hvis ikke de kan tilbyde en ordentlig reparationsaftale, bevæger forbrugerne sig blot videre til næste værksted.

    Reparationsværkstederne skal have fokus på at forny sig

    Reparationsværkstederne kan ikke længere kun bryste sig af at tilbyde professionelle reparationer af telefoner. Hvor det før i tiden var almindeligt at sende sin telefon til reparation gennem udbyderen, hvor den er købt, er det i dag langt mere almindeligt at finde en reparatør. Det går nemlig typisk hurtigere, og der er langt bedre priser også. Ikke desto mindre er der behov for, at reparationsværkstederne tilbyder andet end hurtig og billig service og reparation af iPhone 6S eksempelvis.

    De skal have fokus på forbrugerne og den verden, de lever i. Mere end nogensinde før har vi mere om ørene – både privat og i arbejdsøjemed. Derfor skal helt lavpraktiske ting, som reparationer, være noget vi nemt og hurtigt kan få sat i gang. Især når det gælder reparation af vores telefoner, der på sin vis fungerer som vores livslinje til resten af verden.

    Af den grund er flere og flere værksteder også begyndt at tilbyde mere fleksibilitet og sikkerhed til forbrugerne. Du behøver ikke længere bevæge dig ned på et fysisk værksted for at få den repareret. Hos nogle værksteder kan du nemlig sende din telefon med posten – nemt og enkelt. På den måde undgår du at skulle bruge tid på andet end at pakke den sikkert ind og sende den afsted.

    Udover smart og fleksibel indlevering er flere værksteder også begyndt at tilbyde garanti foruden reklamationsret. Det betyder ganske enkelt, vi i dag kan aflevere vores telefoner hos værksteder og være 100% forsikret, hvis der skulle opstå skader på baggrund af reparationen, eller hvis reparationen ikke skulle holde som lovet.

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/aldrig-har-det-vaere-nemmere-at-fa-repareret-din-telefon?releaseId=13582216