PRM / Miele er danskernes foretrukne valg inden for hårde hvidevarer

    Pressemeddelelse fra YouGov Denmark

    YouGov har set nærmere på danskernes præferencer inden for hårde hvidevarer, og noget tyder på, at kvalitet er mere afgørende end pris i bedømmelsen af de forskellige producenter af hårde hvidevarer, Særligt et mærke skiller sig positivt ud.

    Aided

    Danskerne kendskab til de største producenter af hårde hvidevarer er højt. 3 ud 4 kender de største producenter af hårde hvidevarer på det danske marked. Kendskabet er størst til Miele, Siemens og Bosch, og det er også de mærker, som flest danskere ville overveje, næste gang de skal købe hårde hvidevarer.

    Consider

    Næsten halvdelen af danskerne (48%) ville overveje Miele, næste gang hjemmets hårde hvidevarer skal udskiftes. Særligt blandt borgere over 60 år er Miele et populært valg – 56% i denne aldersgruppe ville overveje Miele.

    Bosch og Siemens ligger også i toppen af rankingen side om side. Henholdsvis 42% og 41% ville overveje dem ved næste køb af hårde hvidevarer. Der er større afstand til de øvrige konkurrenter. 32% ville overveje AEG, 28% Electrolux og 27% Samsung. Philips får en bundplacering med 24% i købsovervejelsesgrad.

    Mieles topplacering kan hænge sammen med, at Miele skiller sig ud fra konkurrenterne, når danskerne skal vurdere, hvilke mærker inden for hårde hvidevarer de mener, repræsenterer god kvalitet.

    Quality

    61% danskere forbinder hårde hvidevarer fra Miele med god kvalitet, og det gør sig i endnu højere grad gældende for danske kvinder (66% mod 56% af mændene). Her kan de nærmeste konkurrenter Bosch og Siemens ikke helt følge med. Lidt under halvdelen af befolkningen (47% og 44%) forbinder dem med god kvalitet.

    Der er knap så stor forskel, når danskerne skal vurdere, hvilke hårde hvidevarer de forbinder med god værdi for pengene – altså ikke nødvendigvis billigst men med produkter, som er gode i forhold til, hvad de koster.

    Value

    Miele ligger i top med 38%, tæt forfulgt af Bosch (36%) og Siemens (34%). Phillips ligger til gengæld i bunden af rankingen med 22%, som forbinder deres hårde hvidevarer med god værdi for pengene.

    Miele kan altså samlet set glæde sig over et stærk position på det danske marked for hårde hvidevarer.

    Om undersøgelsen

    YouGov har spurgt til kendskab og indtryk af de førende mærker inden for hårde hvidevarer i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 1001 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 8. til 10. oktober 2019.

    Kontakt:

    Nordic Marketing Manager, PR og Marketing Tove Keldsen tlf.: +45 3142 6154 email: tove.keldsen@yougov.com

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/miele-er-danskernes-foretrukne-valg-inden-for-harde-hvidevarer?releaseId=13582129