PRM / Online-handel i eksplosiv vækst hos butikskæden Kings & Queens

    Pressemeddelelse fra OnlinePartners

    Tøj, sko, elektronik og sexlegetøj. Der er ingen grænser for, hvad vi danskere putter i vores online-indkøbskurve, når vi surfer på nettet. I 2019 forventes vi at shoppe for hele 140,7 milliarder kroner online, og det er i høj grad tøj, sko og accessories, der klikkes hjem til de danske husstande. Det fremgår af DIBS’ rapport “Dansk e-handel 2019”. Hele 11,6 milliarder kroner forventes vi at bruge på tøj, sko og accessories i 2019.

    Hos butikskæden Kings & Queens, der sælger modetøj, kan man i den grad mærke danskernes begejstring for online-shopping:

    – Det er meget tydeligt for os, at danskerne er glade for at shoppe på nettet. Alene det seneste år har vi fordoblet både antallet af handler og omsætningen online, og der er intet, der tyder på, at den positive udvikling stopper foreløbigt, siger Ronni Andersen, der er E-commerce manager hos Kings & Queens.

    – Vi har en klar fornemmelse af, at bekvemmeligheden ved at kunne shoppe præcis, når det passer den enkelte – og desuden kunne få gratis ombytning, hvis varen ikke passer – har fået flere til at klikke sig ind på vores side, når garderoben skal opdateres. Bekvemmelighed er helt klart kodeordet her, siger Ronni Andersen.

    Online-handel vil vokse yderligere

    Af DIBS’s rapport fremgår det, at i 2019 vil 60 procent af forbrugerne vil finde deres nye t-shirt, sneakers eller solbriller online. Det er en stigning fra 54 procent i 2018.
    Og ifølge rapporten vil den positive vækst i andelen af online-shoppere blot fortsætte. De unge, der er vokset op med e-handel, vil nemlig i større omfang end tidligere generationer forsøge at afdække deres behov med e-handel.

    Læs hele rapporten her.

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/online-handel-i-eksplosiv-vaekst-hos-butikskaeden-kings-queens?releaseId=13581055