Pressemeddelelse fra Megatrade A/S
Mange bække små. Det er tanken bag grossisten Megatrades nye tilgang til rabataftaler, som skal gøre det lettere for virksomheder at samle deres småindkøb af eksempelvis vibrationsdæmpere, gasfjedre og beslag, og stadig få mængderabatter. Som noget nyt vil den danske forhandler nemlig indføre et rabat-manifest. Det skal skabe dialog omkring rabataftaler og sikre lavere omkostninger på fragt og færre leverandører for kunderne at forholde sig til.
– Vi har hørt fra rigtig mange kunder, at en fleksibel rabatordning er en mulighed, de mangler. Altså med fordel at kunne samle alle deres indkøb, store og små, og på den måde få en skarp mængderabat, i stedet for at skulle jagte rundt hos alle landets grossister for at få den bedste pris på hver enkelt del, siger Anders Melgaard, salgschef hos .
Små virksomheder er presset på gode handler
Mindre industri- og produktionsvirksomheder har ofte ikke selv mulighed for til at indgå gode indkøbsaftaler som deres større konkurrenter. Derfor kan det være svært at få en god indkøbspris, hvilket kan være afgørende for virksomhedernes overlevelse.
– I den branche, vi agerer i, er konkurrencen hård, og det er klart sværere for de mindre virksomheder at sikre sig de samme gode rabataftaler, som de større konkurrenter kan indgå. Det er med til at udfordre de mindre virksomheder, når de må konkurrere på andre præmisser end de store spillere, siger Morten Frihagen, direktør i brancheforeningen Dansk Håndværk. Men han understreger:
– En synliggørelse af rabataftaler og et indkøbssamarbejde blandt mindre virksomheder kan være med til at udligne vilkårene og skabe en sund konkurrence blandt virksomhederne. Men uanset hvilken aftale, man laver med sin leverandør, så skal man altid forholde sig kritisk og afsøge markedet jævnligt for at sikre sig de bedste aftaler.
Tager på industrimesse uden produkter
Megatrade vil gerne trække samtalen om rabatordninger og de særlige aftaler frem i lyset, så alle store som mindre virksomheder får muligheden for en god handel. Derfor handler det nye koncept i ligeså høj grad om at starte en samtale.
– Vi vil gerne have dialogen med vores kunder og give dem et konkret udspil på, hvordan en ordning kan skrues sammen. Derfor skriver vi nogle elementer ned, som kan være inspiration til at indgå en god aftale. Om det så handler om volumen, lagerbeholdning eller fri fragt, så kan vi sparre omkring, hvad behovet for den enkelte i virkeligheden er, og det er i den dialog, at jeg tror vi kan udvikle os og skabe noget godt, siger Anders Melgaard.
Også i år deltager , men som noget nyt er det uden deres vanlige showroom. I stedet vil der være kaffe og god dialog omkring den rigtige handel.
– Det er lidt angstprovokerende at skulle til messe uden vores almindelige fysiske produkter, men vi tror virkelig på, at vores nye rabat- og dialogkoncept kommer til at skabe stærkere relationer, siger Anders Melgaard.
Kontakt:
Anders Meldgaard
Salgs- og marketingchef, Megatrade A/S
(+45) 20 48 67 01
anders@megatrade.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/grossist-byder-op-til-dialog-saml-og-fa-rabat-pa-dine-smaindkob?releaseId=13580451








