Pressemeddelelse fra Molslinjen A/S
Færgekaffe er ikke, hvad det har været – og heldigvis for det. De seneste år har gæster på Molslinjens færger kunnet købe luksuskaffe fra Baresso og siden Espresso House, men til efteråret kan Molslinjen tilbyde et endnu bedre koncept med kaffe i topklasse.
“Danskerne er blandt verdens mest kaffedrikkende folkefærd – og særligt når vi er på farten, er der mange, som værdsætter en kop kaffe af ekstraordinær god kvalitet”, siger Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.
Gæsterne kan se frem til bæredygtig luksuskaffe fra Kifaru Coffee i Tanzania, te fra Østerlandsk Thehus og med udvalgte brød og kager af høj kvalitet. Kaffekonceptet indføres på Molslinjens hurtigfærger på Kattegat og Bornholm i 2019, og forventningen er, at koncepterne spreder sig til Molslinjens øvrige ruter i løbet af 2020.
“Vi tilpasser vores service omkring luksuskaffe til hver enkelt af vores ruter og til det enkelte skib. Gæsterne vil stadig møde de samme dygtige baristaer, og så får oplevelsen lige en bønne mere”, siger Jesper Skovgaard.
Med mere end otte millioner gæster på tværs af Molslinjens ruter er der tale om store mængder kaffe. Bare på hurtigfærgerne drikkes der op mod en million kopper kaffe om året – kopper som fremover vil være lavet af miljøvenlige materialer ligesom andet service på færgerne.
Det nye kaffekoncept får plads i færgernes cafeområder under navnet “Barista’s Coffee Shop”. Express 1 på Bornholm og Express 3 i Aarhus bliver de første hurtigfærger med det nye koncept.
Kontakt:
PR- og kommunikationschef Jesper Maack tlf.: 20196215 email: jma@molslinjen.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/molslinjen-introducerer-baristas-coffee-shop?releaseId=13579932








