Pressemeddelelse fra AirHelp
“Vi vil sikre, at de berørte passagerer får den kompensation, de fortjener. Det fremgår klart af beslutningen truffet af ARN, at passagererne ikke var repræsenteret af juridiske eksperter som AirHelp,” siger Christian Nielsen, Chief Legal Officer i AirHelp. Christian Nielsen fortsætter:
“Det er vigtigt at huske, at ARNs anbefalinger er uforpligtende, så dette ændrer intet. Med det sagt er det ærgerligt at se dem foretage en sådan forbruger-fjendtlig og urimelig konklusion, især i betragtning af at der allerede findes en retligt bindende retsafgørelse fra EU-Domstolen med hensyn til personale-strejker og passagerers rettigheder til erstatning.”
Mere end 370.000 rejsende blev påvirket af SAS ‘pilotstrejke i løbet af foråret. Dette fik mange passagerer til at kontakte ARN for at få hjælp. Men i går svigtede bestyrelsen de svenske forbrugere og meddelte, at de ikke vil tilbyde noget positivt råd.
Heldigvis ændrer svenskernes dårlige rådgivning ikke AirHelps arbejde med sagerne, da målet stadig er at skubbe sagen helt til EU-Domstolen, hvor ARNs vurdering af situationen bliver irrelevant. Alle ECJ-beslutninger er juridisk bindende for alle lande, der er forbundet med forordningen.
– I lyset af denne forbrugerfjendtlige beslutning er det klart, at AirHelp nu er passagerernes sidste håb, siger Christian Nielsen fra AirHelp.
Kontakt:
Head of PR at AirHelp.dk Lisa Dalsgaard tlf.: +45 51234789 email: mail@eyesopen.dk
Lisa Dalsgaard
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/airhelp-er-passagerernes-sidste-hab-efter-darligt-oplyst-rad-fra-svensk-forbrugerudvalg?releaseId=13578452








