Pressemeddelelse fra CarPeople
Den italienske dækproducent Pirelli, der blandt andet er kendt fra Formel 1, har knyttet bånd med den danske, landsdækkende værkstedskæde
. De to virksomheder har indgået en partneraftale, der indebærer, at Pirelli anvender CarPeoples som udstillingsvinduer og forhandlingscentre. Aftalen giver dermed CarPeople en unik position på markedet som Pirellis foretrukne dækforhandler.– Pirelli var på udkig efter en værkstedskæde at samarbejde med, og vi ønskede samtidig at styrke CarPeople på dækdelen. Med Pirelli som partner, kan vi tilbyde noget unikt, som for eksempel specialdesignede dæk til visse bilserier, der øger komforten eller køreegenskaberne på en række premium-biler, fortæller Finn Thomsen, der er kædechef i CarPeople.
Han bliver bakket op af Jesper Mauritzen, der er ansvarlig for Pirelli i Danmark:
– Pirelli har været underrepræsenteret i Danmark i forhold til vores størrelse på verdensplan. Derfor ville vi gerne finde en værkstedskæde, der passer til vores brand, og det har vi fundet i CarPeople. Kæden har en skarp profil med fokus på kvalitet, og de fleste medlemmer er tidligere autoriserede forhandlere, der dermed er vant til at markedsføre og sælge et kendt brand.
Behov for bedre rådgivning
For at sikre CarPeoples kunder den bedste vejledning til dækkøbet, bliver repræsentanter fra samtlige værksteder inviteret til Pirellis fabrik i Milano, hvor de modtager en grundig orientering om dæksortimentet. Efterfølgende fortsætter Pirellis undervisning af CarPeople-medarbejderne ude på værkstederne.
– Der er simpelthen behov for bedre rådgivning om dæk. Ofte spørger kunderne til de billigste dæk, og der skal vi blive bedre til at forklare om alternativer. Vi skal fortælle, at de kan få en mere støjsvag, brændstofeffektiv eller sikker bil, hvis de spenderer bare en anelse flere penge på et par dæk, siger Finn Thomsen.
Fra racerbane til landevej
er blandt de første i kæden, der er er blevet Pirelli Partner, og medejer Alex Kassentoft har på få måneder solgt adskillige af de italienske dæk.
– Alene i den seneste måned har jeg solgt mere end 50 dæk, og vi er kun lige gået i gang. Før solgte jeg mange dæk fra Continental, men de kan jo købes på alle gadehjørner. Med Pirelli kan vi skille os ud, og kunderne ser nemt fordelene, når jeg forklarer om Pirellis samarbejde med Formel 1, siger Alex Kassentoft og uddyber:
– Kunderne vil ofte bare have de billigste dæk, og det vil jeg da også gerne sælge dem. Men jeg synes, det er ærgerligt, at de køber et ukomfortabelt og støjende dæk, når de har købt en ny og lækker bil. Jeg har selv prøvekørt flere Pirelli-dæk, og jeg er særligt imponeret over komforten, siger Alex Kassentoft.
Kontakt:
Olav Arnkjær
PR Consultant, Epicent PR
(+45) 78 70 09 21
oar@epicent.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/strategisk-partnerskab-med-carpeople-skal-fa-pirelli-tilbage-pa-landkortet?releaseId=13575746