PRM / If tager to priser ved Kundeservice Award 2019

    Pressemeddelelse fra If Skadeforsikring

    – Det er en kæmpe anerkendelse af det målrettede arbejde, der er bygget op over 4-5 år. Vi har et stærkt fokus i hele organisationen på at forbedre kundeoplevelsen og forenkle de fremgangsmåder og touchpoints, kunderne har oplevet som bøvlede, siger Klas Svensson, leder af Privat, If Danmark.

    Kåringen af de bedst performende danske virksomheder i disciplinen Kundeservice fandt sted i 2. april i Industriens Hus. Wilke, der står bag kåringen, har analyseret virksomheder i flere brancher og været i kontakt med næsten 300 af virksomhedernes kunder efter kundebetjening. Ligeledes har analyseinstituttet evalueret virksomhedernes digitale kanaler og services.

    – Det gør priserne endnu mere dyrebare for os, at de baserer sig på kundefeedback. Vi har vundet kundeservicepriser i 2017, Innovationspris i 2018 og er nu både samlet og digital vinder af Kundeservice Award 2019. Det viser, at vi med en vedholdende indsats og et fælles fokus kan opnå disse ekstraordinære resultater, siger Klas Svensson.

    – Vi arbejder hver eneste dag på at skabe små forbedringer. For os er det summen af mange små og konstante forbedringer, der gør os i stand til at levere en ekstraordinær kundeservice, og gør os fortjent til priser som disse, siger han.

    Klas Svensson forklarer, at If de senere år har foretaget en lang række tiltag for at styrke kundeoplevelsen og skabe en mere enkel oplevelse af forsikring. Et af de større tiltag har været at sløjfe individuel salgsbonus til kunderådgivere, og erstatte med en fast løn. Tiltaget bidrager til, at det alene er kundens behov, som er i centrum, og at dialog og forsikringssalg ikke påvirkes af rådgiverens fokus på egen indtjening. If har siden denne ændring i 2016 oplevet både øget kundetilfredshed og medarbejdertilfredshed.

    Kontakt:

    Kommunikationschef Birgitte Ringbæk tlf.: 3687 4183 / 6120 5009 email: birgitte.ringbaek@if.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/if-tager-to-priser-ved-kundeservice-award-2019?releaseId=13571846