PRM / Mentorbarn får hjælp af Kids-world.dk til at øge fokus på børn på danske børnehjem

    Pressemeddelelse fra Kids-World

    Mentorbarn er en lille frivillig organisation, der arbejder på, at finde frivillige mentorfamilier til børn og unge, der er anbragt på børnehjem i Danmark. Mentorbarn bringer anbragte børn sammen med frivillige mentorfamilier, som giver dem stabile, nærværende og langvarige relationer.

    Stifter og CEO i Mentorbarn, Ditte Reedtz, brænder for, at hjælpe disse relationer mellem og børn og frivillige familier, men hun har også erfaret, at der er mange andre arbejdsopgaver, der tager fokus, når man er en lille frivillig organisation.

    Eksterne partnere er en nødvendighed

    Der går meget tid med at tænke på, at få finansieret organisationen gennem fonde og i at øge kendskabsgraden hos befolkningen og dem, der kunne tænke sig at blive mentorfamilie. Derfor håber hun på, at et nyt, stærkt partnerskab mellem en stor virksomhed og en lille organisation, kan gøre en forskel.

    “Det er frustrerende, når man i virkeligheden bare gerne vil fokusere på sin kerneopgave – i vores tilfælde at forbedre livsvilkårene og fremtidsudsigterne for danske børn og unge på børnehjem – men skal bruge uforholdsmæssigt meget tid på aktiviteterne omkring den, såsom udarbejdelse af fondsansøgninger, kommunikation på de sociale medier og indsamlingsprojekter,” siger Ditte Reedtz.

    Derfor indgik Mentorbarn sidste år et længerevarende virksomhedssamarbejde med en af Danmarks største webshops med salg af tøj og tilbehør til børn i alle aldre, Kids-world.dk.

    “Selvom alle aktiviteter således nøje udvælges med det primære mål for øje, ligger der en konstant frustration i, at der går tid fra andre aktiviteter, der mere direkte hjælper den udsatte målgruppe, i vores tilfælde at føre børn på børnehjem sammen med frivillige mentorfamilier,” fortsætter Ditte Reedtz.

    Disse aktiviteter er nødvendige for at indhente de afgørende økonomiske midler til organisationens arbejde samt skabe bred synlighed ift. at tiltrække de frivillige kræfter, som er nødvendige for en organisations arbejde.

    Hos Mentorbarn kan samarbejdet mærkes

    “På samme måde som vi i Mentorbarn siger, at vi giver en hånd til danske børnehjemsbørn, så giver en virksomhed som Kids-world.dk virkelig Mentorbarn en hånd med sin støtte,” siger Ditte Reedtz.

    En hånd som kan mærkes i den lille organisation.

    “Kids-world.dk har adgang til en anden form for ressourcer og andre kommunikationskanaler end os og har endvidere en stor og trofast kundekreds. Vi er derfor overbeviste om, at samarbejdet fortsat vil skabe større synlighed omkring børn på danske børnehjem og vores arbejde for at forbedre deres kår,” fortsætter Ditte Reedtz.

    Kids-world.dk har blandt andet været med til at promovere Den Store Julemission-kampagnen og Piece of Cake-kampagnen på deres sociale platforme. I skrivende stund har Kids-world.dk 127.000 og 64.000 følgere på henholdsvis Facebook og Instagram.

    Det har betydning for Mentorbarn, at Kids-world.dk har valgt, at dedikere sig fuldt og holdent til at støtte Mentorbarn over en længere periode. Det skaber grobund for det partnerskab, der giver muligheder for, at opnå succes hos den lille organisation gennem den store virksomhed.

    Du kan læse mere om Mentorbarn her.

    Kontakt:

    CEO & Stifter: Ditte Reedtz: ditte@mentorbarn.dk
    Tlf. +45 20 71 39 40

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/mentorbarn-far-hjaelp-af-kids-worlddk-til-at-oge-fokus-pa-born-pa-danske-bornehjem?releaseId=13569415