PRM / Fra glatbarbering til koffeinfix: Iværksætter fortsætter abonnementssucces

    Pressemeddelelse fra Barberklingen ApS

    Hverdagens irritationsmomenter har skabt en yderst ihærdig iværksætter i Michael Tobiassen Hansen. I 2016 skabte han vækstkometen Barberklingen ud af sin frustration over dyre barberblade. Og nu har alt for mange morgener uden sit velduftende kaffefix ansporet ham til at stifte Kaffedrengen. Den nye virksomhed giver kaffeelskende kunder muligheden for at abonnere på kaffekapsler til de populære Nespressomaskiner.

    – Jeg har haft Nespressomaskiner i næsten ti år, og jeg er løbet tør for morgenkaffe alt for mange gange. Jeg nægtede at løbe tør for kaffe en gang til, og fandt hurtigt ud af, at abonnementsløsningen, som er grundlaget for Barberklingen, også passer perfekt til kaffekapsler. Det er så nemt skrue op og ned for sit abonnement, så det passer ens forbrug, at jeg vil kalde det for Danmarks mest fleksible abonnement, mener Michael Tobiassen Hansen.

    Den 26-årige iværksætter hører til blandt de få, der er lykkes med at tjene penge på en abonnementsbaseret virksomhed. Ved udgangen af 2016 havde Barberklingen allerede 10.000 medlemmer, og i dag er over 60.000 danskere medlem. I 2018 modtog Barberklingen den prestigefyldte E-handelspris for Bedste Abonnementsløsning.

    En virksomhed med krudt i røven

    Kaffedrengen har efter to måneder på markedet over 5000 aktive kunder og leveret en halv million kaffekapsler. Michael Tobiassen Hansen har arbejdet på ideen i halvandet år og haft dialog med 30 forskellige kaffeleverandører og smagt et utælleligt antal kopper kaffe med forskellige bønner, ristninger og sammensætninger, før de tre perfekte kaffekapsler opstod.

    – Jeg er så glad for vores produkt. Vi har skabt en løsning, der ikke er den billigste, men som stadig sparer en familie med et gennemsnitsforbrug af kaffe 2000 kroner årligt. Vi har tre supergode varianter, hvoraf den stærkeste svarer til at blive vækket af en lussing af kæresten, griner Michael Tobiassen Hansen og fortsætter:

    – Kaffedrengen skal sidde på mindst 10 procent af markedet inden for to år. Vi skal op i samme skala som Barberklingen, men med kaffe er potentialet endnu større. Vi er en e-handelsvirksomhed med krudt i røven og på steroider. Vi skal have en masse medlemmer, få en masse feedback og lave en masse nye produkter – alt sammen på baggrund af vores fantastiske kunder, siger han.

    Nægter at fortryde

    Michael Tobiassen Hansens vision er at bevise, at det er muligt at lave en tillidsfuld abonnementsvirksomhed.

    – Jeg har ingen ambitioner om stor Audi og dyre jakkesæt. Jeg elsker at skabe noget, der giver værdi for medlemmerne. Jeg blev iværksætter, fordi jeg har prøvet at se fortrydelsen i en mands øje. Min far fortryder, at han ikke tog en erhvervschance, og han har parkinson i dag og kan ikke længere. Jeg vil ikke se tilbage som 80-årig og sidde med samme fortrydelse, forklarer Michael Tobiassen Hansen i et seriøst øjeblik.

    Kontakt:

    Michael Tobiassen Hansen
    Stifter og CEO, Kaffedrengen og Barberklingen
    (+45) 53 78 53 53
    mh@barberklingen.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/fra-glatbarbering-til-koffeinfix-ivaerksaetter-fortsaetter-abonnementssucces?releaseId=13567051