Pressemeddelelse fra ALDI Danmark
Mens medierne flyder over af kritiske historier om chaufførers forhold i dele af den danske transportbranche, kan ALDIs chauffører godt rette ryggen lidt i de polstrede førersæder. ALDI garanterer nemlig, at alle deres chauffører arbejder under ordnede forhold.
Konkret betyder det, at:
“Vores kunder forventer, at de kan købe varer i butikkerne, der er leveret af chauffører, der får en ordentlig løn og arbejder under ordentlige forhold. Derfor er vi glade for at udstede en garanti til vores kunder: I kan trygt regne med, at alle varer er transporteret til butikkerne af chauffører, der har ordentlige arbejdsforhold,” siger Tom Bech, Business Unit Director Logistik, fra ALDI Danmark
ALDI ansætter selv chauffører
Forklaringen på, at ALDI kan udstede denne garanti, er enkel: På nær på frostområdet er alle chauffører nemlig ansat i ALDI. Derfor bestemmer ALDI selv under hvilke vilkår, chaufførerne skal arbejde. Den eksterne leverandør på frostvarer er forpligtet på at leve op til ALDIs code of conduct, og dermed garanterer de ligeledes ordentlige forhold for chauffører.
“Vi mener, at det er vores ansvar som dagligvarekæde at garantere, at de chauffører der leverer varer til vores butikker, er ansat under nogle ordentlige forhold. Det minder den aktuelle mediestorm om medarbejderforhold i transportbranchen os om, men det er et ansvar, vi også tager på os, når hverdagen melder sig igen,” siger Tom Bech.
For yderligere information kontakt Thomas Bang, Business Unit Director, Corporate Responsibility/Marketing & Communication: presse@aldi.dk eller 88 80 35 60.
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/aldi-garanterer-ordnede-forhold-for-alle-sine-chaufforer?releaseId=13564196