PRM / Flere vælger en stor TV-pakke

    Pressemeddelelse fra Eniig

    I takt med, at streamingtjenesterne har indtaget markedet, hører man flere og flere spekulationer om, at de traditionelle TV-pakker snart er noget, der hører fortiden til. Hos det nord- og midtjyske energiselskab Eniig er det dog ikke en tendens, man kan se. Tværtimod melder Eniigs fiber- og TV-udbyder Waoo om et markant stigende salg, siden selskabet ved nytår sidste år introducerede større – og dyrere – TV-pakker end tidligere.

    – Vi får stadigt flere TV-kunder, og andelen af nye kunder, der vælger den største TV-pakke, er fordoblet i forhold til tidligere år og nærmer sig 30 pct. Det viser, at der fortsat er et marked for TV-pakker, når indholdet passer til kundernes behov, siger adm. direktør Jørgen Stensgaard, Waoo.

    Ved nytår sidste år gennemførte Waoo en større omlægning af sine TV-pakker, som bl.a. betød, at sportskanalen TV3+ kom ind i to af selskabets tre TV-pakker. Samtidig blev den største TV-pakke udvidet med streamingtjenesten Viaplay Total, og den kombination har Eniigs kunder taget godt imod.

    – I de senere år har tendensen i branchen været, at TV-kunderne har nedgraderet fra de store til mindre pakker, og det har fejlagtigt ført til den opfattelse, at TV-pakker ikke har nogen fremtid. Vores erfaring er, at der er både efterspørgsel og salg i store pakker, når de har den rigtige kombination af flow-TV-kanaler og attraktivt streaming-indhold, siger Jørgen Stensgaard.

    Nye priser fra årsskiftet

    På TV-markedet reguleres priserne traditionelt omkring årsskiftet, og det kommer også til at være tilfældet hos Waoo i det nye år. De tre standard TV-pakker stiger således med 20 kr. pr. måned fra den 1. januar 2019.

    – Det er aldrig sjovt at skulle hæve priserne, men når det skal være, er jeg glad for, at vi kan holde det på det niveau. Dertil kommer, at vi takket være nogle fornuftige aftaler med TV-stationerne er i stand til at sænke priserne på nogle af de mest populære danske kanaler i vores nye Waoo Flex, hvor kunderne selv sammensætter deres pakker, siger Jørgen Stensgaard.

    De årlige prisændringer på TV-markedet skyldes, at aftalerne mellem rettighedshaverne og udbydere som Waoo har indbygget bestemmelser om prisstigninger baseret på øgede omkostninger og inflation.

    Fakta om priser og udbud fra Waoo i 2019

    • Alle tre standard TV-pakker stiger 20 kr. pr. måned, uanset om de leveres gennem en TV-boks eller som streaming.
    • I Waoo Flex, hvor kunder frit kan sammensætte deres TV-pakke ud fra flere end 100 forskellige kanaler, er der både prisfald og -stigninger. Eksempelvis sænkes prisen på danske kanaler som bl.a. TV 2 News, TV 2 Zulu og 6’eren med en tier til 40 kr. pr. måned, mens udenlandske kanaler som Al Jazeera, France2 og NRK2 stiger fra 10 til 15 kr. pr. måned.
    • Kunder med en af de tre standard TV-pakker får i begyndelsen af det nye år fri adgang til filmtjenesten Viasat FilmFavoritter gennem TV-boks, browser eller app. Tjenesten vil indeholde 225 nyere spillefilm i alle genre, hvoraf 10-15 film udskiftes hver måned.
    • I begyndelsen af 2019 bliver det også muligt at se Waoo TV gennem Apple TV. For at få adgang skal kunden downloade downloade Waoos særlige app i Apples app-store.

    Alle priser og ændringer fremgår af waoo.dk



    Kontakt:

    Kommunikationskonsulent Mette Guldborg tlf.: 6169 3633 email: megul@eniig.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/flere-vaelger-en-stor-tv-pakke?releaseId=13564191