Pressemeddelelse fra Mybanker.dk A/S
Kampen om kunderne er stor blandt bankerne, og erfaringen viser, at det kan betale sig at tjekke sine bankforhold jævnligt for at se, om man har den rette bank. Mybanker arbejder for at øge konkurrencen mellem bankerne og skabe luft i økonomien for de danskere, der vælger at lave et udbud på deres økonomi og lån via Mybankers Skift bank tjeneste.
‘Bedste Bank 2018’-undersøgelsen giver et overblik over, hvad kunderne i 21 banker mener om deres bank.
Arbejdernes Landsbank gør det godt
Analysen afslører, at flere af bankerne har udviklet sig positivt i kundernes øjne i forhold til 2017. Men Arbejdernes Landsbank har gjort det særligt godt. Banken placerer sig i toppen af de fleste målinger, og efterlader dermed et overordnet indtryk af en bank, der gør det godt for dens kunder.
Bankerne med mest tilfredse kunder:
- Arbejdernes Landsbank
- Nordjyske Bank
- Sparekassen Kronjylland
Se hele listen her:
Andre konklusioner:
Vigtigste kriterier ved bankvalg 2018
Meget loyale bankkunder
- 60% har været kunde i mere end 10 år.
- 23% har skiftet bank inden for de sidste 5 år, men kun 4% inden for det sidste år.
Øget tendens til at have flere pengeinstitutter
- Hele 48% har 2 eller flere pengeinstitutter,
- 19% har 3 eller flere og
- 7% har 4 eller flere pengeinstitutter.
43% overvejer at skifte bank
- På trods af den høje grad af loyalitet overvejer flere at skifte bank. Heraf overvejer 13% af alle respondenter i særlig høj grad at skifte bank.
Årsager til overvejet bankskifte
- Utilfredshed med renter og gebyrer er mest væsentlige årsag til overvejelse af bankskifte.
- Herefter kommer kvaliteten af rådgivningen, hvilket også stemmer overens med nogle af de vigtigste kriterier for danskernes valg af bank.
- Uoverensstemmelse med bankens værdier er en primær årsag til overvejelse om bankskifte for 19% af dem der overvejer at skifte bank.
Årsager til ikke at have skiftet bank
- 70% tror ikke det er muligt at få bedre vilkår (8 ud af 10 der får tilbud via Mybankers Skift bank løsning ender med at spare penge, red.).
- Mange tror også, at det kræver meget tid og energi. (Faktisk klarer banken det meste, og hvis man regner timeløn ud, er det ofte en rigtig god forretning, red.)
- Den tredje største hindring er ny netbank, Dankort og kode mm.
Se, hvordan besvarelserne fordeler sig på på Mybankers hjemmeside:
Kontakt:
Kommunikationschef Ulrik Marschall tlf.: +4544221313 email: um@mybanker.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/her-er-danmarks-bedste-bank-2018?releaseId=13067976