PRM / PEUGEOT-LØVEN brøler højt i Danmark

    Pressemeddelelse fra Peugeot Danmark

    “Danskerne har købt mere end 22.000 personbiler med en løve på fronten og det er en blåstempling, som vi sætter stor pris på”, fortæller Brand Director hos Peugeot Danmark, Joakim Læbo, og understreger samtidig: “Den største tilfredsstillelse er, at vi er de private bilkunders foretrukne personbilsmærke* og det er en anerkendelse, som vi vil gøre alt for at leve op til i 2018 – bl.a. ved fortsat at tage pulsen på markedet og sammensætte premium modeller med masser af lækkert udstyr.”

    Forrygende start på det nye år

    De gode takter fortsætter i 2018, hvor Peugeot ikke alene holder kadancen fra sidste år, men markerer sig som nummer 1 i på salgslisten over solgte personbiler med en markedsandel på 12,2 %**.

    208 har to år i træk opnået at blive den mest købte model på det danske bilmarked og den første måned i 2018 understreger dens vedholdende popularitet – hele 1.305 leverede biler og en overbevisende førsteplads i klassen**.

    Årets første måned vidner også om, at SUV-tendensen, der for alvor brød igennem i 2017, fortsætter med fuld fart i 2018. Peugeots SUV-salg er i januar steget med 25 %, fordelt på både 2008, 3008 og 5008.

    “Vi hilser fortsat afgiftsændringen velkommen”, fortæller Joakim Læbo og forklarer: “Salgstallene viser, at efterårets regulering af skalaknækket har haft den positive effekt, at danskerne har fået råd til større og mere sikre biler. Vi oplever, at kunderne finder SUV-modellerne attraktive pga. den ergonomiske indstigning og ikke mindst grundet designet, der i den grad signalerer livsstil.”

    *Salg til private kunder inkl. privatleasing

    **Kilde: De Danske Bilimportører

    Kontakt:

    Pressechef Hanne Langsig Sørensen tlf.: 21725172 email: hanne.sorensen@peugeot.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/release?releaseId=12207813