PRM / Ekstra Bladet opruster digitalt og udnævner to nye direktører

    Pressemeddelelse fra Ekstra Bladet

    Ekstra Bladet styrker nu sit fokus på det betalte indhold. Det sker ved at sammenlægge

    digitalt indholdssalg, avissalg og marketing under Heidi Eriksen, der som ny direktør for

    betalt indhold og marketing er hentet hos Aller. Samtidig smeltes ansvaret for produktionen

    af gratis og betalt indhold sammen under Anders Refnov, 45, der hidtil har været

    digital chef på Ekstra Bladet. Han udnævnes nu til digital direktør.

    Heidi Eriksen, 43, er hentet hos Aller, hvor hun kommer fra en stilling som chef for analytics,

    digital forretning, CRM og kundeservice. Tidligere har Heidi Eriksen arbejdet både for

    TV 2 og Bonnier.

    -Betalt indhold er et strategisk fokusområde for Ekstra Bladet, som med vores digitale

    markedslederposition indeholder et stort potentiale. Med ansættelsen af Heidi styrker vi

    nu indsatsen over for vores betalte indhold og marketing, samtidig med at vi udvider vores

    digitale kompetencer på området, siger Ekstra Bladets kommercielle direktør, Claus

    Rothoff Brix.

    Heidi Eriksen: – Med brugernes stigende efterspørgsel efter digitale produkter ser jeg store

    muligheder i at optimere synergien mellem digitalt indholdssalg og bladsalg. At få muligheden

    for at være med til at forløse dette potentiale, via et langt stærkere fokus på dataudnyttelse,

    er en spændende udfordring, som jeg ser meget frem til.

    Heidi Eriksen starter 1. februar 2018.

    Ny digital direktør

    Med reference til digital direktør Anders Refnov udnævnes Pernille Holbøll, 35, til digital

    chef. Pernille Holbøll kommer fra en stilling som digital nyhedschef på ekstrabladet.dk, og

    under hende får Sune Søsted Paarup Odér, ligeledes 35, som Digital Plus Chef ansvaret for

    det betalte ben, Ekstra Bladet+. Sune Søsted Paarup Odér skifter fra en souschefstilling på

    Ekstra Bladets sportsredaktion.

    Udnævnelserne sker med virkning fra 1. december.

    – Vores 4 mia. årlige sidevisninger på ekstrabladet.dk er udtryk for en brugerloyalitet, der

    ikke ses tilsvarende andre steder. Råstoffet er en enorm produktion af nyheder og historier

    og bevis på, at vi formår at balancere produktivitet med kvalitet og veksle det til læsetid. I

    dén store gryde af indhold samler vi nu udvælgelsen og prioriteringen i én redaktionel

    søjle, udtaler ansv. chefredaktør Poul Madsen.

    Yderligere oplysninger:

    Poul Madsen, ansv. chefredaktør, tlf. 23 30 13 13

    Claus Rothoff Brix, kommerciel direktør, tlf. 40 50 55 66

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/release?releaseId=11866029