PRM / Digital Certainty Index (TM) sætter konkrete tal på effektiviteten af din digitale tilstedeværelse

    Pressemeddelelse fra Siteimprove A/S

    DCI er en avanceret indikator som kan måle hvor effektivt et website er ved at holde det op imod en række parametre, der er blevet nøje udvalgt af brancheeksperter. Sammen med det nye ‘dashboard’, giver det Siteimprove-brugere en mere personlig og engagerende oplevelse, når de vedligeholder deres website, og gør det også nemmere at identificere og udbedre presserende fejl og mangler. Desuden gør DCI det nu muligt, at sammenligne et website direkte med gennemsnittet fra en gruppe tilsvarende organisationer i samme branche. Det gør det enkelt, at se om ens digitale tilstedeværelse er bagud, foran eller på samme niveau som andre.

    “I de fleste organisationer er det en udfordring at tegne et klart billede af hvor effektivt ens website er. Det skyldes store mængder data, men også at det kan måles på et væld af forskellige måder. Med DCI ændrer vi det. Vi har skabt et troværdigt måleværktøj der giver et objektivt øjebliksbillede af ens digitale tilstedeværelse og endda også kan bruges til at måle sig direkte op imod et branche-benchmark. Det har vi gjort ved at kombinere en stribe relevante indikatorer i en avanceret model der opsummerer det hele i et simpelt tal, siger Morten Ebbesen, CEO i Siteimprove.

    På sit højeste niveau tester DCI et website på tværs af tre primære kategorier herunder kvalitetssikring, SEO og digital tilgængelighed. Den overordnede DCI er en score fra 0-100, der sammenfatter resultaterne fra de tre underkategorier, men brugeren kan også dykke ned i hver enkelt kategori og modtage anbefalinger til konkrete forbedringer.

    “Vores nye ‘dashboard’ guider brugeren gennem vores platform og opfordrer til at udforske forskellige måder at forbedre den digitale tilstedeværelse. Det sker med konkrete anbefalinger, der er lettere at handle på og som en del af den nye brugergrænseflade, bliver DCI scoren nu også synlig. Det skaber en “gamification’ af oplevelsen, fordi det tilføjer et element der taler til brugerens konkurrence-gen,” siger Morten Ebbesen og fortsætter:

    “Når du kommer videre til næste ‘level’ i et computerspil, udløser det en lykkefølelse der gør dig endnu mere stålsat på at klare næste ‘level’. DCI bygger på samme princip. Vi bruger et point score system, der motiverer brugere til at tage små skridt fremad, der hver især bidrager til at nå et større mål. Derfor bliver det en underholdende og givende oplevelse at forbedre ens website,” siger Morten Ebbesen.

    Kontakt:

    Pressekontakt
    Mads Gyldenkærne
    Siteimprove A/S
    Mobil 52271027
    press@siteimprove.com

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/release?releaseId=11635682