Pressemeddelelse fra Halo. agency
Duracell har længe haft et samarbejde med Disney, grundet deres fælles ønske om at sprede glæden ved leg og familiehygge til alle eventyrlystne børn og barnlige sjæle. Når magien slukkes på biograflærredet, ønsker partnerskabet at vække fantasien til live igen hjemme på børnenes værelser eller i familiens stue. Og med en ny, banebrydende reklamefilm skabt af animations-giganten Disney Pixar og Duracell, sættes der for alvor gang i legen, hvor kun fantasien sætter grænser.
To verdener i banebrydende forening
Samarbejdet blev nyligt fejret af Duracell ved en eksklusiv VIP-forpremiere den 26. august i Falkoner Biograf på Frederiksberg. Her blev en række af landets kendte bloggere, heriblandt Cana Buttenschøn og Irina Babenko Olsen, inviteret ind sammen med deres familier for at se den nye Biler-3 film. Derudover fik publikum også en eksklusiv forpremiere på den nye reklamefilm.
Peter Frøkjær fra Mandesager.dk, en blog om teknologi generelt samt high-tech gadgets i særdeleshed, deltog også i eventen, og har fulgt samarbejdet mellem Disney og Duracell på tætteste hold. Han mener, at samarbejdet er yderst relevant, og tilføjer i den forbindelse:
“Når du har med legetøj at gøre, er batterier super vigtige. Batterier skal ikke være noget, du skal bekymre dig om – de skal bare fungere. De er ikke super sexede i sig selv, men de er nødvendige. Den største frygt, man har som forælder, når man køber legetøj til sine børn, er, at der ikke er batterier med i pakken. Frygt nummer to er, at de løber hurtigt tør. Og der holder Duracell altid. Og derfor giver samarbejdet med Disney skide god mening, fordi legetøj og batterier er to ting, der er afhængige af hinanden, og som forælder ønsker man selvfølgelig, at begge dele er af høj kvalitet”.
Teknologi, performance og leg i centrum
Det unikke samarbejde mellem Disney og Duracell har gennem mange år skabt glæde og begejstring hos børn ved at vække eventyrlige figurer fra blandt andet Frost, Star Wars og Biler-filmene til live. I en tid hvor legetøj bliver mere højteknologisk og krævende i batterikraft, vil Disney sikre, at legen kan fortsætte i længst mulig tid, efter filmen er slut – med den bedst mulige oplevelse hos børnene og forældrene. Reklamen handler blandt andet om at vise, hvordan legetøj bare fungerer bedre og længere, hvis man har den rette strømkilde, fortæller Niina Alanko fra Duracell:
“Hvis du ikke anvender et batteri med tilstrækkelig kraft, der giver dit barns legetøj den bedste ydeevne, kan det efterlade familien skuffet. Derfor er vi begejstrede for samarbejdet med Disney, da det sikrer, at børn og barnlige sjæle kan få den magiske oplevelse af, at legetøjet vækkes til live.”
Link:
Pressemeddelelse, Disney og Duracells samarbejde ræser ind på dit tv med ny, banebrydende reklame.pdf
https://via.ritzau.dk/data/attachments/00091/885cfc22-56b3-4df9-8233-e96280a66d0a.pdf
Om Duracell og samarbejdet Duracell har siden 1940’erne gået i spidsen for personlig strømforsyning med sine kompakte batterier med høj ydeevne Disney og Duracell havde også et samarbejdede omkring Frost-filmen i 2016, med Olaf som den primære helt i kampagnen Duracellbatterier forhandles i 87 Disney-butikker rundt i Europa Duracell Ultra Power batterier blev erklæret ‘bedst i test’ af Datatids TechLife Magasin for deres kapacitet og PowerCheck-funktion
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
https://via.ritzau.dk/release?releaseId=11437366
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **