PRM / Deloitte Digital køber succes-bureauet Acne

    Pressemeddelelse fra Deloitte

    Det svenske digitale reklamebureau Acne, der fra hovedkvarteret i Stockholm har udført prisvindende og globale kampagner for bl.a. IKEA, Telenor, Max, H&M and Spotify, er pr. 15. august købt af Deloitte Digital.

    Deloitte Digital styrker dermed sine kreative digitale kræfter med nogle af verdens bedste kreative hoveder indenfor digitalt indhold.

    “Med købet af Acne bringer vi os selv i den globale superliga indenfor kreativt content til digitale platforme bl.a. film, annoncer og billeder. Deloitte Digital tager et vigtigt skridt mod at blive det førende full-service konsulenthus i Norden indenfor kreative og digitale services,” siger Martin Søegaard, managing partner, Deloitte Consulting.

    “Det helt unikke er, at kunder der står overfor digital transformation, kan få både førsteklasses digitale løsninger og kreativt indhold i kombination med Deloittes dybe teknologiske og industrielle indsigt og omfattende økosystem af teknologi-partnere såsom Apple. Det gør os til en oplagt samarbejdspartner for virksomheder og organisationer, der står overfor digital transformation og ønsker at bygge brands i den digitale tidsalder,” siger han.

    Acne skal fordobles frem til 2020

    Opkøbet af Acne følger i kølvandet på nylige opkøb af både det nordiske digitale bureau Mobiento samt designbureauet Market Gravity.

    Acne har 80 kreative medarbejdere, der siden 1996 har fokuseret på storytelling for brands – særligt med focus på livsstils- og luksusbrands. Udover hovedkvarteret i Stockholm har Acne teams placeret i Berlin, Paris og London. Acne vil fortsætte med at anvende samme firmanavn og med samme ledelse.

    Deloitte Digital vil investere markant i Acnes fremtidige vækst. Planen er frem mod 2020 at fordoble staben og ansætte 80 nye kreative medarbejdere – heraf 40 i England.

    “Vores kunder efterspørger en combination af data analye og kreativitet. Deloitte Digital er ‘best in class’ indenfor digitale datadrevne løsninger. Ved at kombinere deres viden med vores storytelling-kompetencer, så tror vi på, at vi bringer en meget relevant service til kunderne,” siger Victor Press, Executive Chairman i Acne.

    Se eksempler på Acnes kreative arbejde her
    og her

    Læs mere om Deloitte Digital her

    Link:

    Acnes executive chairman, Victor Press; Acnes managing director, David Olsson; Acne partner og film director, Tomas Skoging; samt Paul Thompson, Deloitte Digital head of Europe, the Middle East and Africa

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
    https://via.ritzau.dk/release?releaseId=11273934

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **