PRM / Coop åbner butik med snacks

    Pressemeddelelse fra Coop Danmark A/S

    Nye tal fra Coop Analyse viser, at 2 ud af 3 danskere spiser snacks flere gange om ugen eller dagligt. Samtidig viser en anden Coop Analyse undersøgelse, at 44 procent ønsker sundere mellemmåltider.

    Det er baggrunden for, at Coop.dk MAD åbner Danmarks nok første specialbutik med fokus på sundere snacks til mellemmåltidet.

    Butikken er for alle aldre, men ikke mindst børnefamilier kan få en håndsrækning, til at købe sundere snacks til madpakken. Ifølge DTU fødevareinstituttet stammer 80 % af danskernes samlede sukkerforbrug – som er dobbelt så stort som anbefalet – fra de mellemmåltider og drikkevarer, der indtages mellem hovedmåltiderne.

    “På listen over det, som danskerne helst vil gøre noget ved i forbindelse med deres egen sundhed, ligger “mindre sukker” på førstepladsen. Da det meste af sukkerforbruget kommer fra mellemmåltiderne, vil vi gerne tilbyde en løsning, der gør det nemmere at vælge sundere snacks og mellemmåltider, som stadig smager godt,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

    “Vi vil ikke gøre det med løftet pegefinger, men med anbefalinger om at prøve vores mange Nøglehuls- og Fuldkornsmærkede produkter. Vi vil også gerne inspirere til at prøve andre snacks, som måske ikke lever helt op til Nøglehulsmærket eller Fuldkornslogoet, men som indeholder mindre sukker. siger Morten Viktor, Coop.dk/MAD”

    I den ny specialbutik finder man alt lige fra frugt, grønt, mælkeprodukter og drikke til sprødt knækbrød og nødder. Derudover er der snacking-kasser i fire forskellige udgaver, som indeholder et varieret udvalg. Med snacking-kasserne kan man nemt planlægge børnenes eller sine egne mellemmåltider til en hel uge, og på den måde både spare på sukkerindtaget og pengene.

    Den nye online butik bakkes op af en tværgående “Snack ordentligt” kampagne i Coops øvrige kæder, som med gode tilbud, inspiration, tips og råd har til formål at få skolebørnene til at reducere sukkerindtaget ved at spise mere groft og grønt. Det er et led i Coops samlede sundhedskampagne “Pas dig selv”.

    Specialbutikken med varerne kan ses på Coop.dk/snack.


    Yderligere information: Kommerciel direktør Morten Viktor, 2040 2854

    Morten.viktor@coop.dk


    https://mad.coop.dk/


    Facts om snacking:

    • Vi er klar over, at vi får mere sukker fra mellemmåltider end fra hovedmåltider – men vi er langt fra klar over, hvor meget mere
    • Kvinder snacker mere end mænd
    • 30 procent snackere har erstattet et hovedmåltid med en snack – særligt kvinder og yngre

    Kilde: Coop Analyse

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
    https://via.ritzau.dk/release?releaseId=11239784

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **