PRM / Sådan holder lokal bilforhandler i Aabybro sig relevant i en digital tid

    Pressemeddelelse fra Bazoom

    Udviklingen har betydet at bilforhandlere har måttet flytte fokus fra trykte udgivelser til digitale flader. Et af de lokalt forankrede bilhuse, der har oplevet forandringen er brugtbilsforretningen Rævhede Auto i Aabybro.

    – Bilbranchen er under forandring hele tiden, og forskellen fra tidligere frem til i dag er meget anderledes. Tidligere var det trykte medie forbrugernes foretrukne sted, når der skulle handles bil. I dag er det i langt højere grad internettet, samt diverse bilbaser og hjemmesider som kunderne bruger, når der skal købes ny bil, forklarer Claus Rasmussen, Direktør for Rævhede Auto
    .

    Selvom overvejelserne ofte begynder på online bilportaler som www.bilhandel.dk
    , så finder forbrugeren sin næste bil i den virkelige verden. Den lokale bilforhandler kan gøre en forskel i deres lokalområde, hvor de har udstillingsplads, men fysisk placering er mindre vigtig i dag end tidligere. Forbrugerne kan etablere et overblik via de digitale medier og udvælge den udstillingsplads, der har det mest interessante bilkøb.

    – Kundernes internet research betyder, at vi skal være gode til at beskrive bilerne ned til mindste detalje, billeder etc., og når så kunden henvender sig i vores forretning, skal vi sørge for at rådgive kunden i alle bilkøbets faser. Det kan være om kunden skal vælge benzin/diesel, bilstørrelse, tekniske spørgsmål etc., forklarer Claus Rasmussen.

    Forbrugeren bruger online research til at blive mere oplyst, derfor er det ikke overraskende at forbrugerne ifølge Autobranchen Danmark, besøger bilforhandlerne færre gange før de træffer en endelig beslutning. Oplevelsen af at prøvekøre en bil er trods alt noget, der ikke kan videreformidles digitalt, derfor vil forhandleren nok aldrig blive forældet.

    Link:

    www.bilhandel.dk på telefonen

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
    https://via.ritzau.dk/release?releaseId=11237914

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **