PRM / Indsats på sociale medier sikrer digital finanspris

    Pressemeddelelse fra Middelfart Sparekasse

    Middelfart Sparekasse kan kalde sig årets digitale finansvirksomhed 2017. Det kan sparekassen på baggrund af en undersøgelse, som finansmediet Finanswatch og analysevirksomheden Wilke står bag. Over 3.000 bankkunder har deltaget i undersøgelsen, som også består af en ekspertvurdering af bankens digitale kanaler.

    Især arbejdet med de sociale medier får pendulet til at pege i Middelfart Sparekasses retning.

    – Vi er et relations-pengeinstitut, og vi har i lang tid set de sociale medier – især Facebook – som en kanal, hvor vi kan komme i dialog med vores kunder. De kan følge med i nyheder fra sparekassen, og de spørger os om snart sagt alt mellem himmel og jord. Det kan være et betalingskort, der driller, problemer med at lave en overførsel eller mere politiske emner som vores holdning til at tage gebyr for brug af netbanken, fortæller Kristian Gren, chef for marketing og forretningsudvikling i Middelfart Sparekasse.

    Hurtige svar er nøglen

    I modsætning til de fysiske filialer har sparekassens Facebook-side altid åbent. Og kunderne forventer svar, når de spørger.

    – Derfor prioriterer vi at svare på alle henvendelser – så hurtigt som muligt. Oftest inden for få minutter. Det er kundernes forventning, og det forsøger vi at leve op til, så godt vi kan, siger Kristian Gren.

    Moderne sparekasse baseret på gamle dyder

    Ud over arbejdet med de sociale medier, var der også roser til sparekassens hjemmeside og mobilbank. Kunderne er glade for mobilbanken, og eksperterne hæfter sig ved, at hjemmesiden er responsivt designet, så den kan vises på både computer, tablet og mobil.

    – Vi er en moderne sparekasse baseret på gamle dyder. Set i det lys er det meget glædeligt, at vi på dagen for vores 164-års fødselsdag fik bevis for, at vi også kan begå os i en digital verden, siger Martin Baltser, adm. direktør i Middelfart Sparekasse.

    Seneste skud på den digitale stamme er udviklingen af en ny app, MS Oplev. Den giver et overblik over alle de arrangementer, sparekassen er en del af, de rabataftaler kunderne tilbydes, samt de mange sponsorater, som sparekassen står bag.

    – At give tilbage til lokalsamfundet er en integreret del af vores forretning. Med den nye app har vi nu også givet det et digitalt islæt, siger Martin Baltser.

    Link:

    Middelfart Sparekasse har 11.684 følgere på Facebook. Sættes antallet af følgere i forhold til det samlede antal kunder, er det et af de største antal følgere blandt de danske pengeinstitutter.

    Adm. direktør Martin Baltser.

    https://via.ritzau.dk/data/images/00545/80752a04-845d-489e-b0e1-41ff


    fc085.jpg

    Middelfart Sparekasse vandt to ud af tre priser i kategorien “mellemstore banker” ved prisuddelingen i Folketeatret: Bedste digitale kundeløsninger og samlet vinder som Årets digitale finansvirksomhed.

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
    https://via.ritzau.dk/release?releaseId=10278100

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **